صعود لیورپول و حذف شاگردان دنیزلی در لیگ اروپا
تیم‌های مدعی لیورپول، بایرلورکوزن و لاتزیو با برتری برابر حریفان خود، به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کردند.

رقابت‌های مرحله حذفی لیگ اروپا با برگزاری چند دیدار در سراسر قاره اروپا پیگیری شد که در یکی از دیدارهای مهم، لیورپول(Liverpool) در خانه به دیدار آگسبورگ(Augsburg) رفت و موفق شد با برتری یک بر صفر برابر این تیم، راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها شود. در این دیدار که در حضور بیش از 40 هزار نفر در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول برگزار شد، میزبان در دقیقه 5 با پنالتی جیمز میلنر(James Milner) توانست با یک گل به برتری برسد و این برتری را تا دقیقه 90 حفظ کند و با توجه به تساوی بدون گل در بازی رفت به مرحله بعدی راه یابد.

لاتزیو(Lazio) در خانه میزبان گالاتاسرای(Galatasaray) بود که در پایان حریف خود را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. گل‌های این بازی را مارکو پارولو(Marco Parolo)، فلیپه اندرسون(Felipe Anderson) و کلوزه(Miroslav Klose) برای لاتزیو به ثمر رساندند و تک گل گالاتاسرای را نیز یاسین اوزتکین(Yasin Öztekin) در دقیقه 62 وارد دروازه تیم ایتالیایی کرد. با توجه به تساوی یک بر یک دو تیم در بازی رفت،‌ در مجموع لاتزیو با نتیجه 4 بر 2 به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کرد تا شاگردان مصطفی دنیزلی(Mustafa Denizli) از این رقابت‌ها حذف شوند.

دیدار برگشت از مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا میان دو تیم اتلتیک بیلبائو(Athletic Bilbao) و مارسی(Marseille) در ورزشگاه سن مامس برگزار شد که شاگردان ارنستو والورده(Ernesto Valverde) در نهایت با کسب تساوی خانگی و به لطف پیروزی در دیدار رفت، راهی دور بعد شدند. دیدار این دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا با توجه به برتری 2 بر یک تیم اسپانیایی در بازی رفت، این تیم باشد که به مرحله بعد می‌رود.

لوکوموتیو مسکو(Lokomotiv Moscow) در خانه میزبان فنرباغچه(Fenerbahçe) بود که این بازی در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. در ابتدا لوکوموتیو در دقیقه 45 توسط الکساندر صمدف(Aleksandr Samedov) به گل رسید اما در ادامه ممت توپال(Mehmet Topal) در دقیقه 83 بازی را به تساوی کشاند البته تیم ترکیه ای با برتری در بازی رفت توانست راهی مرحله بعدی این رقابت ها شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir