منچستریونایتد دربی منچستر را برد
منچستریونایتد در دربی شهر منچستر با یک گل سیتی را در خانه خودش شکست داد تا کار فیروزه ای پوشان برای کسب سهمیه سخت شود.

هفته سی ام رقابت های لیگ برتر با برگزاری 4 دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای برگزار شده منچستریونایتد(Manchester United) در خانه سیتی(Manchester City) به دیدار این تیم رفت و موفق شد با یک گل این تیم را شکست دهد. این دیدار تقابل دو تیمی بود که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می کردند. یونایتد ها در نیمه نخست با سه بازیکن در حمله بازی را هجومی شروع کردند و در دقیقه 16 روی پاس خوان ماتا(Juan Mata) و ضربه راشفورد(Marcus Rashford) جوان به گل برتری رسید. راشفورد با این گل به جوان ترین گلزن تاریخ دربی شهر منچستر بدل شد.

در این نیمه رحیم استرلینگ(Raheem Sterling) مصدوم شد تا کار برای سیتی سخت تر از قبل شود. سیتی که در بازی قبل دو بازیکن دیگر خود را مصدوم شده دید بازهم با بدشانسی روبرو شد. پس از مصدوم شدن کمپانی(Vincent Kompany) و اوتامندی(Nicolás Otamendi) در بازی مقابل دیناموکیف(Dynamo Kyiv) در دربی منچستر، ابتدا استرلینگ و سپس جو هارت(Joe Hart) مصدوم شدند.

در نیمه دوم سیتی ابتکار عمل را در دست گرفت ولی بازهم حملات یونایتد خطرناک بود. دقیقه 54 بازی روی پاس رو به بیرون دارمیان(Matteo Darmian) پیش تاخته، فرصتی طلایی برای مارکوس راشفورد فراهم شد تا خودش و تیمش را دو گله کند اما ضربه این بازیکن در آستانه ورود به دروازه منچسترسیتی، توسط فرناندینیو(Fernandinho) به بیرون زده شد. بعد از مصدومیت هارت در نیمه دوم سیتی رو به جلو شد و حتی یک بار نیز با ضربه آگوئرو(Sergio Agüero) دیرک دروازه حریف را نیز به لرزه درآورد. به این ترتیب این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر منچستریونایتد به پایان رسید تا همچون دیدار رفت این قرمزها باشند که فاتح دربی شهر منچستر می شوند.

تاتنهام(Tottenham Hotspur) تیم دوم جدول که برای کم کردن فاصله با لسترسیتی(Leicester City) صدرنشین نیاز به برتری برابر بورنموث(Bournemouth) داشت، توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد. گل های این بازی را هری کین(Harry Kane) در دقایق 1 و 16 و کریستین اریکسن(Christian Eriksen) در دقیقه 52 به ثمر رساندند تا تاتنهام با 61 امتیاز در تعقیب لسترسیتی صدرنشین باقی بماند. به این ترتیب فاصله 5 امتیازی تاتنهام با لسترسیتی صدرنشین حفظ شد.

نیوکاسل(Newcastle) در اولین دیدار بنیتس(Rafael Benítez) به دیدار ساندرلند(Sunderland) رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دفو(Jermain Defoe) برای ساندرلند و میتروویچ(Aleksandar Mitrović) برای نیوکاسل گلزنی کردند تا یک امتیاز اولین گام بنیتس با تیم جدید خود باشد.

لیورپول(Liverpool) نیز که برابر ساوتهمپتون(Southampton) با دو گل پیش بود در نهایت با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. ابتدا فیلیپ کوتینیو(Philippe Coutinho) و دانیل استوریج(Daniel Sturridge) برای قرمزپوشان شهر آنفیلد گلزنی کردند و حتی یک پنالتی را نیز بازیکنان ساوتهمپتون از دست دادند ولی در ادامه سادیو مانه(Sadio Mané) دو بار در دقایق 64 و 86 گزاتزیانو پله(Graziano Pellè) ایتالیایی در دقیقه 83 برای تیمش گلزنی کردند تا این دیدار با برتری 3 بر 2 ساوتهمپتون به پایان برسد و لیورپول نیز با این نتیجه دیگر نباید شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir