شکست منچستریونایتد و برد پرگل لیورپول در لیگ برتر انگلیس
منچستریونایتد بعد از 15 سال در لندن برابر تاتنهام شکست خورد و شانسش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کاهش یافت. لیورپول نیز در خانه به برد رسید.

یکشنبه شب در آخرین بازی از هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس، تاتنهام(Tottenham Hotspur) در ورزشگاه وایت هارت لین میزبان منچستریونایتد(Manchester United) بود که در پایان توانست حریف خود را با نتیجه پرگل 3 بر صفر شکست دهد.

منچستریونایتد 15 سال بود که در لندن برابر تاتنهام شکست نخورده بود ولی در این دیدار نمایش بدی از خود ارائه داد. فان خال(Louis van Gaal)، اشلی یانگ(Ashley Young) را برای اولین بار در نوک خط حمله قرار داد که با اعتراض شدید هواداران یونایتد همراه بود.

در نیمه نخست این دیدار تاتنهام عملکرد خوبی ارائه داد که بهترین فرصت را اریک لاملا(Érik Lamela) از دست داد و ضربه سر او از کنار دروازه دخیا(David de Gea) به بیرون رفت. این دروازه بان اسپانیایی در چند صحنه نیز ناجی تیمش شد تا نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد. در نیمه دوم و در دقیقه 69 قفل دروازه یونایتد باز شد و دله آلی(Dele Alli) توانست روی پاس اریکسون(Christian Eriksen) به زیبایی و با یک بغل پا دروازه این تیم را باز کند.

در ادامه و در دقیقه 74 گل دوم تاتنهام به ثمر رسید. روی ارسال اریک لاملا از ضربه ایستگاهی که نصیب اسپرز شده بود، توبی آلدروایرلد(Toby Alderweireld) مدافع بلژیکی پیش تاخته تاتنهام روی سر مارکوس روخو(Marcos Rojo) و دور از دستان دخیا، گلزنی کرد. این پایان کار نبود و دو دقیقه بعد نوبت به اریک لاملا رسید تا گل سوم را به ثمر برساند تا این دیدار با شکست یونایتد همراه باشد و اختلاف تاتنهام با صدر جدول بار دیگر به 7 امتیاز برسد.

در دیگر دیدار در دیداری که یورگن کلوپ(Jürgen Klopp) به تعدادی از بازیکنان اصلی پیش از بازی با دورتموند(Borussia Dortmund) استراحت داده بود، قرمزهای مرسی ساید توانستند با 4 گل تیم سخت کوش استوک سیتی(Stoke City) را بدرقه کنند. لیورپول(Liverpool) اواخر هفته جاری در دیداری حساس در خانه برابر دورتموند به میدان خواهند رفت با این حال در شبی که خیلی از بازیکنان اصلی لیورپول در ترکیب اصلی این تیم به میدان نرفته بود، گل های این بازی را آلبرتو مورنو(Alberto Moreno) در دقیقه 8، دانیل استوریج(Daniel Sturridge) و دیووک اوریجی(Divock Origi) در دقایق 50 و 65 برای لیورپول به ثمر رساندند و تک گل استوک را نیز بویان کرکیچ(Bojan Krkić) در دقیقه 22 وارد دروازه تیم میزبان کرد.

قرمزپوشان شهر آنفیلد با این برد به رده هشتم جدول رده بندی صعود کردند و البته یک دیدار عقب افتاده نیز برابر چلسی() خواهند داشت که به تعویق افتاده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir