شکست بارسلونا از والنسیا در خانه
بارسلونا سومین شکست پیاپی خود در لالیگا را نیز متحمل شد و در خانه با نتیجه 2 بر یک برابر والنسیا که این فصل نتایج خوبی نگرفت شکست خورد.

هفته سی و سوم رقابت های لالیگا با برگزاری چند دیدار به پایان رسید که در یکی از دیدارهای مهم بارسلونا(Barcelona) در خانه برای شکستن طلسم نبردن های برابر والنسیایی(Valencia) قرار گرفت که این فصل نتایج خوبی کسب نکرد و 3 مربی را روی نیمکت خود می دید.

بازی با تسلط بارسلونا بر بازی و دفاع هوشمندانه والنسیا و بازی خوب هافبک های کناری این تیم شروع شد و دو تیم صاحب چند موقعیت شدند که رودریگو(Rodrigo) از والنسیا می توانست خیلی زود تیمش را پیش بیندازد که ضربه او به کنار دروازه رفت. بارسلونا که سراسیمه و شتاب زده در میدان دیده می شد در نهایت دروازه خودی را باز شده دید.

در دقیقه 26 حرکت کناری بازیکنان والنسیا با دخالت بیجای ایوان راکیتیچ(Ivan Rakitić) همراه شد تا توپ با برخورد به این بازیکن وارد دروازه براوو(Claudio Bravo) شود و دروازه بارسلونا باز شود. در ادامه لیونل مسی(Lionel Messi) می توانست با شوتی سنگین دروازه حریف را باز کند که او در این صحنه هم ناکام بود و نتوانست موثر واقع شود. درخشش بی امان دروازه بان والنسیا همچنان بارسایی ها را ناکام گذاشت تا اینکه در اواخر نیمه نخست آب سردی بر پیکر بارسا ریخته شد و دروازه این تیم برای بار دوم نیز باز شد.

سانتی مینا(Santi Mina) دروازه بارسلونا را باز کرد تا بارسلونا با شکست 2 بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم بارسا سراسر حمله شد و والنسیا سراسر دفاع البته ضدحملات تیم پاکو آیستران(Pako Ayestarán) در والنسیا بسیار خطرناک بود و شانس با بارسلونا یار بود تا گل بعدی را دریافت نکرد.

در دقیقه 64 مسی گلزنی کرد که پانصدمین گل او در فوتبال بود. لیونل مسی با گلزنی مقابل والنسیا به رکورد 500 گل زده در دوران فوتبال حرفه ای اش رسید. مسی که در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ بارسلونا و لالیگاست، با زدن 500 گل در 633 بازی به رکوردی تازه رسید. او پاس آلبا(Jordi Alba) را با یک بغل پا به گل اول تیمش تبدیل کرد. نیمار(Neymar) که در فرم خوب خود نبود با دریبل چند مدافع پیش رو با شوتی زمینی سعی داشت دروازه هم وطنش دیگو آلوز(Diego Alves) را باز کند که این امر اتفاق نیفتاد. با مهار ضربه راکیتیچ، آلوز باز هم درخشید.

در ادامه پاکو آلکاسر(Paco Alcácer) یک موقعیت طلایی را از دست داد و در ادامه بارسایی ها نیز صاحب چند موقعیت شدند که جدی ترین موقعیت را پیکه(Gerard Piqué) در یک قدمی دروازه به شکلی ناباورانه از دست داد تا این دیدار با برتری 2 بر یک والنسیا به پایان برسد.

پیش از این دیدار اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) در خانه میزبان گرانادا(Granada) بود که در پایان توانست حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. گل های این بازی را کوکه(Koke)، فرناندو تورس(Fernando Torres) و آنخل کوره آ(Ángel Correa) به ثمر رساندند تا اتلتیکو موقتا با 76 امتیاز به بارسلونا برسد. دیدار سویا(Sevilla) و لاکرونیا(Deportivo de La Coruña) نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ویارئال(Villarreal) با نتیجه 2 بر یک به رایووایکانو(Rayo Vallecano) باخت و بیلبائو(Athletic Bilbao) که این هفته از لیگ اروپا حذف شد توانست در خانه مالاگا(Málaga) با یک گل به برتری برسد.

در پایان بارسلونا با 76 امتیاز در جایگاه نخست باقی ماند اما نتوانست فاصله خود را با رئال مادرید و اتلتیکو حفظ کند. اتلتیکو با 76 امتیاز و به دلیل بازی رو در رو در رده دوم قرار گرفته است و رئال مادرید(Real Madrid) با 75 امتیاز سوم است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir