سقوط اشتوتگارت و هانوفر در بوندسلیگا
رقابت های بوندسلیگا با برگزاری 9 دیدار همزمان به پایان رسید تا پرونده این فصل رقابت ها با قهرمانی بایرن مونیخ و آقای گلی لواندوفسکی و سقوط اشتوتگارت و هانوفر به دسته پایین‌تر بسته شود.

هفته پایانی رقابت‌های بوندسلیگا با برگزاری 9 دیدار به صورت همزمان به انجام رسید تا رقابت‌های این فصل فوتبال آلمان به پایان رسیده باشد. در یکی از دیدارهای برگزار شده بایرن مونیخ(Bayern Munich) که هفته قبل قهرمانی خود را در این رقابت ها قطعی کرد در خانه به دیدار هانوفر(Hannover) رفت. در این بازی که با نتیجه 3 بر یک به سود تیم میزبان به پایان رسید روبرت لواندوفسکی(Robert Lewandowski) در دقیقه 12 و ماریو گوتسه(Mario Götze) در دقایق 28 و 54 برای بایرن و آرتور سوبیخ(Artur Sobiech) در دقیقه 66 برای هانوفر گل زدند.

همچنین روبرت لواندوفسکی با به ثمر رساندن 30 گل توانست آقای گل این فصل رقابت ها شود. هانوفر 25 امتیازی نیز فصل بعد باید در بوندسلیگای B رقابت کند.

دورتموند(Borussia Dortmund) در خانه میزبان کلن(FC Köln) بود. این بازی در نهایت با تساوی 2 – 2 به پایان رسید. گونزالو کاسترو(Gonzalo Castro) در دقیقه 11 و مارکو رویس(Marco Reus) در دقیقه 75 برای تیم میزبان و آنتونی مودسته(Anthony Modeste) در دقیقه 27 و میلوس یوجیچ(Miloš Jojić) در دقیقه 44 برای کلن گل زدند. به این ترتیب دورتموند نایب قهرمان بوندسلیگا شد.

اشتوتگارت(Stuttgart) نیز با نتیجه 3 بر یک برابر وولفسبورگ(Wolfsburg) شکست خورد. شورله(André Schürrle) دو بار و آرنولد(Maximilian Arnold) برای سبزپوشان گلزنی کردند تا حکم سقوط اشتوتگارت به دسته پایین تر امضا شود. این در حالی است که کمتر از یک دهه پیش اشتوتگارت توانست با هدایت ماگات(Felix Magath) به قهرمانی در بوندسلیگا دست یابد.

دیدار تیم های وردربرمن(Werder Bremen) و اینتراخت فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) در چارچوب هفته 34 بوندسلیگا در شرایطی برگزار شد که برمن با 35 و فرانکفورت با 36 امتیاز همچنان خطر سقوط را احساس می کردند. یکی از این دو تیم باید به بازی پلی آف می رفت و تیم دیگر در بوندسلیگای یک باقی می ماند. حملات بی امان برمن بالاخره در دقیقه 88 نتیجه داد و توپ ارسالی از روی یک ضربه آزاد در شلوغی جلوی دروازه توسط پاپی جیلوبوجی(Papy Djilobodji) مدافع پیش تاخته و قرضی چلسی(Chelsea) در درون دروازه فرانکفورت قرار گرفت تا جای تیم پلی آف عوض شود.

بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) تیم سوم جدول نیز با نتیجه 3 بر 2 اینگول اشتاد(Ingolstadt) را شکست داد.

جدول بوندسلیگا

1- بایرن مونیخ 88 امتیاز (لیگ قهرمانان)

2- بوروسیا دورتموند 78 امتیاز (لیگ قهرمانان)

3- بایرلورکوزن 60 امتیاز (لیگ قهرمانان)

4- مونشن گلادباخ 55 امتیاز (لیگ قهرمانان)

.

.

.

16 – فرانکفورت 36 امتیاز (پلی‌آف)

17- اشتوتگارت 33 امتیاز (سقوط به دسته پایین)

18- هانوفر 25 امتیاز (سقوط به دسته پایین تر)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir