گواردیولا چاق‌های منچسترسیتی را جریمه می‌کند
پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی اجازه تمرین به بازیکنانی که اضافه وزن دارند، نداد.

پپ گواردیولا(Pep Guardiola) سرمربی جدید منچسترسیتی(Manchester City) چندی پیش قوانین جدیدی برای تغذیه بازیکنان خود وضع و عنوان کرد بازیکنان حق خوردن پیتزا را در اردوهای تیمش ندارند. این مربی در آخرین جلسه تمرینی تیمش اجازه تمرین به بازیکنانی که اضافه وزن دارند را نداد.

گائل کلیشی(Gaël Clichy) مدافع فرانسوی منچسترسیتی این صحبت ها را فاش و عنوان کرد او و چند تن از بازیکنان منچسترسیتی به دلیل اضافه وزن از طرف گواردیولا از تمرین کردن منع شدند. سرمربی منچسترسیتی به دلیل جلوگیری از مصدوم شدن بازیکنان تیمش اجازه نداده است تا بازیکنان با بدن های ناآماده به تمرین بپردازند.

منچسترسیتی در اولین دیدار پیش فصل خود برابر بایرن مونیخ(Bayern Munich) تیم سابق گواردیولا بازی کرد که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم آلمانی به پایان رسید. دیدار دوم این تیم قرار بود در کشور چین برابر منچستریونایتد(Manchester United) باشد که این بازی به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.

کلیشی البته از اقدامات گواردیولا تمجید کرده است و ابراز امیدواری کرده او و سایر بازیکنانی که اضافه وزن دارند به زودی به شرایط خوبی برگردند. او درباره این موضوع گفت: وقتی بازیکنی قرار است مثلا 60 کیلوگرم باشد ولی 70 کیلو وزن داشته باشد، باعث مصدومیت خودش می‌شود و تیمش را به دردسر خواهد انداخت.

در همین مدت کمی که با گواردیولا کار کردم، فهمیدم او مربی است که به جزئیات توجه زیادی دارد و به همین خاطر است که مدت ها در یاد خواهد ماند. کار با او بی‌نظیر است. او تمام مسائل را زیر نظر دارد.

این مدافع فرانسوی هشت سال در آرسنال توپ زد و جزئی از تیم شکست ناپذیر آرسنال(Arsenal) بود ولی در سال 2011 به منچسترسیتی پیوست و از آن زمان تاکنون در این تیم بازی کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir