حذف آژاکس از لیگ قهرمانان با گلزنی سردار آزمون
تیم های روستوف و منچسترسیتی با شکست حریفانشان به مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان صعود کردند.

دیدارهای برگشت پلی آف لیگ قهرمانان چهارشنبه شب برگزار شد و چهار تیم صعود کننده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شدند. در مهمترین بازی روستوف(Rostov) میزبان آژاکس(Ajax) بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسیده بود. روستوف تلاش کرد دروازه تیم هلندی را باز کند و بالاخره با ضربه سر سردار آزمون در دقیقه 34 این اتفاق افتاد. نیمه نخست با این نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم باز هم میزبان حمله کرد و الکساندر یروخین(Aleksandr Yerokhin) گل دوم تیمش را به نام خود ثبت کرد. اما روستوف باز هم دروازه آژاکس را باز کرد. کریستین نوبوا(Christian Noboa) در دقیقه 60 گلزنی کرد و 6 دقیقه بعد دیمیتری پولوز(Dmitry Poloz) گل دیگری به ثمر رساند.

آزمون در دقیقه 73 تعویض شد و بوخارف(Aleksandr Bukharov) به جای او به میدان آمد. در ادامه سعید عزت اللهی دیگر بازیکن ایرانی روستوف فرصت حضور در این بازی را پیدا کرد و جایگزین یروخین شد. در ادامه داوی کلاسن(Davy Klaassen) از روی نقطه پنالتی دروازه میزبان را باز کرد. فدور کوردیاشف(Fyodor Kudryashov) با دریافت کارت قرمز باعث 10 نفره شدن روستوف شد. در نهایت این دیدار با نتیجه چهار بر یک به پایان رسید.

در دیگر دیدار مهم دیناموزاگرب(Dinamo Zagreb) میزبان سالزبورگ اتریش(Red Bull Salzburg) بود. دینامو در حالی که تا دقیقه 86 یک بر صفر عقب بود توانست گل تساوی را به ثمر برساند و با توجه به تساوی یک بر یک در دیدار رفت این بازی به وقت های اضافه کشیده شد. دینامو توانست گل دوم را به ثمر برساند و به مرحله بعد صعود کند.

منچسترسیتی(Manchester City) نیز با شکست یک بر صفر استوابخارست رومانی(Steaua Bucuresti) به راحتی توانست به لیگ قهرمانان صعود کند. تک گل بازی توسط فابین دلف(Fabian Delph) به ثمر رسید. سیتی در دیدار رفت با نتیجه پنج بر صفر اتریش را ترک کرده بود.

مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) هم تیم یانگ بویز سوئیس(Young Boys) را با نتیجه پرگل 6 بر یک شکست داد. دیدار رفت سه بر یک به نفع تیم آلمانی به پایان رسیده بود.

آپوئل نیکوزیا(APOEL) قبرس و کپنهاگن دانمارک(København) به تساوی یک بر یک رسیدند اما با توجه به پیروزی یک بر صفر کپنهاگن در دیدار رفت نماینده دانمارک به مرحله بعد صعود کرد.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان جمعه شب در موناکو فرانسه برگزار می شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir