پیروزی رئال مادرید در ثانیه آخر لیگ قهرمانان اروپا
رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برد دقیقه آخر رئال مادرید، توقف یوونتوس و برد پرگل دورتموند پیگیری شد.

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹ دیدار ادامه یافت تا هفته نخست مرحله گروهی این رقابت‌ها به پایان برسد.

گروه E

بایرلورکوزن۲ – زسکا ۲
تاتنهام یک – موناکو ۲

لورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) در حالی که با دو گل از زسکا(CSKA Moscow) پیش افتاده بود در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ با این تیم روسیه ای رضایت داد و در دیگر دیدار این گروه نیز موناکو(AS Monaco) در ویمبلی با نتیجه ۲ بر یک تاتنهام(Tottenham Hotspur) را شکست داد. سیلوا(Bernardo Silva) و لمر(Thomas Lemar) برای تیم فرانسوی گلزنی کردند و آلدرویرلد(Toby Alderweireld) نیز برای تاتنهام گلزنی کرد.

گروه F

لژیا ورشو صفر – دورتموند ۶
رئال مادرید ۲ – اسپورتینگ یک

دورتموند آلمان(Borussia Dortmund) موفق شد لژیا ورشو لهستان(Legia Warsaw) را با شکست سنگینی روبرو سازد و ۶ بر صفر این تیم را شکست دهد. در این دیدار گوتسه(Mario Götze)، کاسترو(Gonzalo Castro)، بارترا(Marc Bartra)، پاپاستوپولوس(Sokratis Papastathopoulos)، اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) و 'رافائل' برای زردپوشان آلمانی گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه رئال مادرید(Real Madrid) در شب کم فروغ خود برابر اسپورتینگ(Sporting Clube de Portugal) با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. در این بازی سزار(César Meli) برای تیم پرتغالی گل زد و رونالدو(Cristiano Ronaldo) نیز در دقیقه ۸۹ گل رئال مادرید را به ثمر رساند تا اینکه موراتا(Álvaro Morata) بازیکن تعویضی رئال مادرید در دقیقه ۹۵ گل دوم و پیروزی بخش رئال را به ثمر رساند.

گروه G

بروخه صفر – لسترسیتی ۳
پورتو یک – کپنهاگن یک

قهرمان فصل قبل فوتبال انگلیس موفق شد با ۳ گل از سد بروخه بلژیک(Club Brugge) عبور کند تا اولین دیدار تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان با برد همراه باشد. ریاض محرز(Riyad Mahrez) دو بار برای تیم گلزنی کرد و 'آلبرایتون' نیز زننده گل دیگر این تیم بود.

در دیگر دیدار این گروه پورتو(Porto) و کپنهاگن(København) به تساوی یک بر یک رضایت دادند. 'اوتاویو' برای پورتو و کورنیلوس(Andreas Cornelius) نیز برای تیم دانمارکی گلزنی کردند. ضمن اینکه کپنهاگن در پی اخراج یکی از بازیکنان خود ۱۰ نفره به بازی پرداخت.

گروه H

لیون ۳ – دیناموزاگرب صفر
یوونتوس صفر – سویا صفر

لیون فرانسه(Olympique Lyonnais) موفق شد در خانه با ۳ گل از سد نماینده فوتبال کرواسی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا عبور کند و اولین برد خود را جشن بگیرد. در این بازی تولیسو(Corentin Tolisso)، فری(Jordan Ferri) و کورنت(Maxwel Cornet) برای لیون گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه یوونتوس(Juventus) برابر سویا(Sevilla) قهرمان ۳ دوره اخیر لیگ اروپا به میدان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

گروه  C

منچسترسیتی ۴ – مونشن گلادباخ صفر

از این گروه یک دیدار به دلیل شرایط بد جوی از سه شنبه شب به چهارشنبه شب موکول شده بود که در نهایت سیتیزن ها روند بردهای خود را با ۳ گل سرخیو آگوئرو(Sergio Agüero) و یک گل از ایهه ناچو(Kelechi Iheanacho) ادامه دادند و پیروز این دیدار شدند. به این ترتیب آگوئرو نیز مانند هم وطن خود مسی(Lionel Messi) در لیگ قهرمانان هت تریک کرد.

از پنجشنبه شب نیز مرحله گروهی لیگ اروپا برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir