امشب ساعت 23:30 بارسلونا - رئال‌مادرید + ترکیب احتمالی دو تیم
امشب اولین ال کلاسیکو بین رئال مادرید و بارسلونا در جام حذفی اسپانیا برگزار خواهد شد

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا

قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری یک هدیه برای فوتبال‌دوستان به ارمغان آورد. بارسلونا و رئال‌مادرید به یکدیگر برخورد کردند تا در فاصله زمانی کوتاه ۳ ال‌کلاسیکو ببینیم؛ ۲ بازی در جام‌حذفی و یک بازی برگشتِ لالیگا. اولین دیدار از این ۳ ال‌کلاسیکوی پیش رو امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در چارچوب جام‌حذفی در ورزشگاه نوکمپ برگزار خواهد شد.


بارسلونا؛ انتظار بالا
طبیعتاً ارنستو والورده می‌دانست با عدم نتیجه‌گیری رقبا در لالیگا و فاصله گرفتن از ۲ تیم پایتخت انتظار‌ها از تیم او بالاتر رفته است، به همین دلیل در اولین کنفرانس خبری پس از اینکه مشخص شد در نیمه‌نهایی جام‌حذفی بارسا باید به مصاف رئال برود از برابر بودن شانس هر دو تیم گفت. والورده دوست ندارد فشار روی تیمش زیاد شود و با اینکه بازیکنانش از عطش برای کسب سه‌گانه صحبت می‌کنند، او می‌گوید هر اتفاقی در ادامه فصل ممکن است رخ دهد. واقعیت این است که با روند امتیازگیری کاتالان‌ها به احتمال فراوان مثل فصل قبل هم قهرمانِ لالیگا خواهند شد، اما در کوپادل‌ری و لیگ قهرمانان راهی طولانی و دشوار پیش رو دارند. یک ماهِ سخت در انتظار بارسایی‌ها خواهد بود، ماهی که باید در آن ۳ مرتبه با رئال بازی کنند و یکی از جدال‌های یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر لیون در فرانسه را هم برگزار خواهند کرد. شاید به خودی خود کوپادل‌ری از لحاظ اهمیت در سطح پایین‌تری نسبت به لالیگا و لیگ قهرمانان قرار بگیرد، اما نکاتی این قهرمانی را ارزشمندتر خواهد کرد. یکی اینکه در راه قهرمانی باید ال‌کلاسیکو را فتح کنند، دیگری اینکه هدف بارسا سه‌گانه است و آخرین مورد اهمیت کوپادل‌ری در اسپانیا، به دلیل اینکه قدیمی‌ترین تورنمنت این کشور بوده، است.


رئال‌مادرید؛ راه نجات
داستان برای سانتیاگو سولاری کاملاً متفاوت است. تیم او اخیراً با ۴ برد متوالی در لالیگا و راهیابی به نیمه‌نهایی کوپادل‌ری وضعیت بهتری پیدا کرده، اما هنوز هم از جایگاهش در فصل بعد روی نیمکت کهکشانی‌ها مطمئن نیست. با اینکه شروع خوب باعث شد باشگاه با او قراردادی دائمی امضا کند ولی هنوز هم آلترناتیو‌هایی برایش در صورت نرسیدن به اهداف وجود دارد. ال‌کلاسیکوی حذفی یک فرصت خوب برای سولاری است که بتواند جای خودش در رئال را تثبیت کند. کهکشانی‌ها با شرایط فعلی بعید است مثل بازی رفت در لالیگا تیم دست و پا بسته‌ای برابر بارسلونا باشند.

اگرچه نتایج اخیر باعث شد سولاری مدعی شود در لالیگا هنوز هم امیدوار به قهرمانی هستند، اما می‌داند جبران فاصله ۸ امتیازی با بارسلونا چیزی نیست که دست او و تیمش باشد و باید منتظر لغزش رقیب بماند. در نتیجه تیمش در کوپادل‌ری شانس بیشتری برای قهرمان شدن خواهد داشت. جامی که با شکست بارسلونا می‌تواند ارزش دوچندانی داشته باشد اگرچه رئال به عنوان یک متخصص قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا این تورنمنت را هم در دسترس می‌بیند. این یک ماه برای سولاری و رئال سرنوشت‌ساز خواهد بود و به نوعی مشخص خواهد کرد چه سرنوشتی در پایان فصل در انتظارشان خواهد بود. سولاری دوست ندارد فرصت‌های خوبی که پیش رویش قرار دارد را راحت از دست بدهد.


آخرین جدال
بازی رفت ال‌کلاسیکو در فصل جاری لالیگا با برد قاطع ۵ بر یک بارسلونا به پایان رسید. سوارس هت‌تریک کرد و کوتینیو و ویدال دیگر گل‌های کاتالان‌ها را زدند. مارسلو هم زننده تک گل رئال بود.


مصدومان و محرومان
کادر پزشکی بارسلونا تمام تلاشش را خواهد کرد تا لیونل مسی را برای ال‌کلاسیکو آماده کند، اما ساموئل اومتیتی و رافینیا به طور قطع به دلیل آسیب‌دیدگی این بازی را از دست داده‌اند. جوردی آلبا هم به دلیل محرومیت غایب بزرگ ال‌کلاسیکوی رفت جام‌حذفی خواهد بود. در اردوی رئال‌مادرید ستاره مصدومی وجود ندارد و خسوس وایجو و لوکا زیدان تنها بازیکن‌هایی هستند که به ال‌کلاسیکو نخواهند رسید، حتی در صورت رسیدن هم بازی به آن‌ها نمی‌رسید.


ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، لانگله، پیکه، روبرتو، آرتور، بوسکتس، راکیتیچ، کوتینیو، مسی و سوارس
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، کاسمیرو، مودریچ، کروس، وینیسیوس، واسکس و بن‌زما



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی