قلعه‌نویی: عده‌ای آخر فصل شرمنده می‌شوند
امیر قلعه‌نویی می گوید در پایان فصل برخی‌ها بابت رفتارشان شرمنده می شوند.

امیر قلعه‌نویی بعد از امضای قراردادش با تراکتورسازی در نشست خبری‌ای که به همین منظور برگزار شده بود گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که پیش از حضور در تمرین رفتم خدمت تونی(António José Conceição Oliveira) چون به او ارادت دارم و به او گفتم که زحمات زیادی را برای فوتبال ایران کشیده است. ما باید تلاش کنیم تا در سه جبهه تیم بسیار خوبی را آماده کنیم و با کمک آقای عباسی حتما می‌توانیم به این هدف برسیم. جا دارد از آقای زنونی هم تشکر کنم که در یک روز گذشته کمک و تلاش زیادی را برای تراکتورسازی انجام داده‌اند.

وی افزود: امروز به من گفتند تمرین را پشت درهای بسته برگزار کنیم که من مخالفت کردم و گفتم باید فضا باز باشد تا حرف‌ها زده شود. شما دیدید که در حضور رئیس جمهور دانشجویان انتقاد خودشان را خیلی صریح اعلام کردند و این چیز خوبی است که شاید در گذشته کمتر بود. یک سری بحث‌ها در حال حاضر وجود دارد که من آنها را به مردم خوب تبریز و آذربایجان مربوط نمی‌دانم. من یک سال کم یا زیاد به تراکتورسازی خدمت کردم ولی در نهایت موفق شدیم چند رکورد از جمله آسیایی شدن با کمترین هزیه را از خود به جای گذاشتیم.

احتمالا به زودی در برنامه‌ای در رسانه ملی دلایل جدایی‌ام از تراکتورسازی را در آن برهه اعلام می‌کنم تا مردم به خوبی بدانند و قضاوت کنند. الان برخی یک طرفه چیزهایی را شنیده‌اند و بر اساس آن قضاوت می‌کنند. متاسفانه عده‌ای با فرهنگ مردم آذربایجان بازی کرده‌اند و اساساً برخی رفتارها آدم را مصمم به انجام یک سری کارها می‌کند.

سرمربی جدید تراکتورسازی ادامه داد: حضرت علی می‌فرماید تنها کسی دشمن ندارد که منافق است. ما باید یک انسجامی در تراکتورسازی ایجاد کنیم و اعتقاد دارم که این تیم پتانسیل بسیار زیادی دارد و ما می‌خواهیم کار را پیش ببریم. من از همه می‌خواهم در این راه ما را کمک کنند. جا دارد از آقایان عباسی و ذوالفقاری هم تشکر کنم. من پیشنهادات زیادی برای کار داشتم ولی با توجه به پتانسیل و جو تراکتورسازی می‌خواستم به این تیم بیایم تا آخر فصل کاری کنیم این عده کم رفتارشان عوض شود.

آقای عباسی قول داده‌اند تا کمک کند تراکتورسازی را به جلو ببریم. ایشان مرد بسیار بزرگی است و من رفتار معرفتی او را دیده‌ام و این باعث می‌شود تا با قوت قلب بیشتری کار کنیم. من تنها نگران بازی برخی‌ها با مردم با فرهنگ آذربایجان هستم. این کارهای اخلاقی هستند که ماندگار می‌شوند و من با افتخار پیش تونی رفتن و او هم با روی باز از من استقبال کرد. تراکتورسازی از پتانسیل بالایی برخوردار است و اگر به موفقیتی برسیم مال آقای تونی است و اگر موفقیتی هم نباشد به دلیل بی کفایتی بنده بوده است. ان‌شاءالله خدا کمک کند تا اخلاق مدار باشیم.

او در پاسخ به سوالی درباره دستیارانش در تراکتورسازی گفت: البته این عزیزان همکاران من هستند. طبیعی است که چند نفر به جمع ما اضافه می‌شوند چون من فکر می‌کردم که دستیاران تونی اولیویرا در تراکتورسازی می‌مانند. ما برای هر سه جام تراکتورسازی برنامه داریم و باید در یک سری از پست‌ها خودمان را تقویت کنیم تا در نیم فصل دوم تیمی با صلابت شویم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پژمان و رحیم زاده دستیاران تونی در فصل جاری بیان کرد: ما همه عزیزان را در نظر داریم و اگر همکاری نخواهد از جمع ما جدا شود در خدمتش هستیم. از وجود آقایان پژمان و رحیم‌زاده هم استفاده می‌کنیم و آقای بیات هم به عنوان بدنساز در کنار ما خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که جایگاه تراکتورسازی را در پایان فصل چندم جدول می‌داند، عنوان کرد: نمی‌توان چیزی را پیش بینی کرد ولی فوتبال با آدم حرف می‌زند. من تراکتور را انتخاب کردم چون به این تیم اعتقاد دارم. ما با چند تغییر می‌توانیم به موفقیت برسیم. در برخی پست‌ها نیاز به بازیکن داریم و در بعضی پست‌ها مثل دفاع راست دو بازیکن داریم که از بهترین‌های ایران هستند و یکی از آنها دارد ضرر می‌کند. این تراکتور با آن تراکتوری که دفعه قبل تحویل گرفتم قابل مقایسه به لحاظ پتانسیلی نیست. البته آن تیمی که از کمالوند تحویل گرفتم در رده پنجم بود اما اکنون تیم نهم است. تراکتورسازی امسال با بدشانسی زیادی روبرو شد و تونی خوش شانس نبود. تراکتورسازی می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

سرمربی جدید تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا برابر استقلال روی نیمکت می‌نشیند یا نه، گفت: من قراردادم را امضا کرده‌ام و از همین روز کارم را آغاز کرده‌ام. اگر کارت بازی هم صادر نشود، مجوز بازی حتما صادر می‌شود. خیلی‌ها گفتند که تمرین امروز پشت درهای بسته باشد اما من گفتم نه چون برخی از اتفاقات آدم را هوشیار تر می‌کند. ما باید هوشیارتر باشیم تا در پایان فصل برخی‌ها بابت رفتارشان شرمنده شوند. ما تیم خوبی داریم و کسی مثل آقای ذوالفقاری مثل یک برادر بزرگ‌تر می‌تواند به ما کمک کند. من از موافقان و مخالفانم می‌خواهم که به من نه، به تراکتورسازی کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به دو دستگی هواداران تراکتورسازی در تمرین امروز این تیم چه بود، بیان کرد: دو دستگی نیست. خود شما هم می‌دانید که این یک خط کوچک است که برطرف می‌شود.

قلعه‌نویی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره جدایی احتمال دو سرباز تیمش در نیم فصل و بازگشت آنها به گسترش فولاد اظهار کرد: آقای زنوزی تراکتور را دوست دارد و در چند ساعت گذشته کارهایی برای این تیم کرد که دوست دارم بعدا آن را بیان کنم. همچنین آقای کمالوند که خیلی به تراکتورسازی علاقه دارند و من می‌توانم براحتی بگویم که این دو عاشق تراکتورسازی هستند. آنها حاضرند هرکاری برای تراکتور بکنند حتی اگر به لطمه خوردن تیم خودشان منجر شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir