نفت و الجیش؛ نمایش فوتبال و امنیت ایرانی در آسیا
نماینده ایران درحالی به مصاف نماینده قطر می رود که بیش از هر زمانی به حمایت هواداران فوتبال نیاز دارد.

در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم های نفت ایران و الجیش قطر(El Jaish) روز سه شنبه برابر یکدیگر به میدان می روند. نفتی ها سال گذشته هم در همین مرحله با الجیش رو به رو شدند که با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشتند اما مطمئنا شرایط سال گذشته با فصل جاری متفاوت است.

نفت در فصل جاری با مشکلات مالی رو به رو است و چندین بازیکن کلیدی خود را در نیم فصل از دست داده است، با این حال علیرضا منصوریان امیدوار است تا شاگردانش با ارائه یک بازی متعصبانه و با حمایت تماشاگران تیمش را به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ببرد.

امید اصلی نفتی ها در زمین روی چند محور است. نخست اینکه آنها به لحاظ روحی شرایط بهتری نسبت به حریف قطری دارند چرا که سال گذشته آنها را حذف کرده اند، دوم اینکه نفتی ها از بازیکنان خوب و موثری مثل بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری و ارسلان مطهری برخوردارند که می توانند در شرایط حساس به این تیم کمک کنند. وحید امیری امید اول گلزنی نفتی ها است و سیدجلال حسینی مهم ترین امید نفتی ها در خط دفاعی است.

اما در خارج از زمین منصوریان امیدوار است تا علاقمندان به فوتبال تیمش را مقابل نماینده قطر فراموش نکنند. بی شک حضور هواداران می تواند فضای روانی را به ضرر تیم قطری و به سود نماینده ایران کند.

روز سه شنبه نفت نماینده کل ایران است و مطمئنا موفقیت این تیم به نام همه ایران خواهد بود. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که به خاطر آوریم در دو-سه هفته گذشته جو ضد ایرانی ای در AFC ایجاد شده و اتفاقات بازی نفت و الجیش می تواند به سود فوتبال ایران تمام شود و بسیاری از جو سازی ها را خنثی کند.

دیدار نفت ایران و الجیش قطر روز سه شنبه ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir