زمان نقل و انتقالات لیگ برتر 96-95 مشخص شد
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران از 25 خرداد آغاز می‌شود.

زمان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول به طور همزمان در فصل 96-95 از 25 خردادماه آغاز می شود و به مدت 84 روز(12 هفته) ادامه دارد و در روز 15 شهریور 1395 به پایان می‌رسد. در این بازه زمانی باشگاه ها می‌توانند طبق آئین نامه نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکن کنند و بازیکنان هم می توانند از باشگاه اولیه خود جدا شوند و به باشگاه دیگری در این مدت زمانی بروند. مدت زمان نقل و انتقالات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

در همین رابطه مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره زمان بندی نقل و انتقالات گفت: در ماده شش آئین نامه نقل و انتقالات فیفا تاکید شده که بازه زمانی نقل و انتقالات بازیکنان در ابتدای فصل باید حداکثر 12 هفته باشد و زمان نقل و انتقالات نیم فصل هم نباید بیش از چهار هفته طول بکشد. به همین دلیل سازمان لیگ تصمیم گرفت که حداکثر زمان نقل و انتقالات را برای ابتدای فصل 96-95 در نظر بگیرد. این مدت زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با توصیه هیچ شخص و هیچ ارگانی این مدت نقل و انتقالات تغییر نمی کند.

وی در مورد شرایط جذب بازیکنان در فصل 96-95 و علت همزمانی نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول گفت: به دلیل اینکه مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول حرفه ای شده است بنابراین مدت زمان نقل و انتقالات هر دو لیگ به طور همزمان برگزار می شود. تیم ها نیز می توانند 18 بازیکن با شرایط سنی آزاد، 9 بازیکن زیر 23 سال و بازیکنان مجاز زیر 21 سال جذب کنند.

شهبازی در مورد سهمیه بازیکنان آزاد و خارجی گفت: بازیکنان خارجی مثل فصل گذشته است و 3 بازیکن از قاره های دیگر و یک بازیکن از قاره آسیا می توانند جذب کنند. هر باشگاه هم می تواند در طول فصل بازیکن آزاد به تعداد مجاز جذب کند.

شهبازی در مورد وضعیت بازیکنان سرباز و محرومان انضباطی و دوپینگی گفت: این بازیکنان اگر در زمان نقل و انتقالات سربازی شان تمام شود و محرومیت و مصدومیتشان در زمان بازه زمانی نقل و انتقالات به پایان برسد می تواند به باشگاه دیگری برود اما اگر پایان محرومیت و مصدومیت و سربازی بازیکنان خارج از زمان نقل و انتقالات باشد تا زمان نقل و انتقالات بعدی حق حضور در باشگاه جدید را ندارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir