راکتورسازی هم از جوانانش استفاده کند
پیشکسوت تراکتورسازی و استقلال می‌گوید موفقیت تیم تبریزی در مصاف رودررو می‌تواند انگیزه‌ای برای فینال جام حذفی شود.

 مصاف استقلال و تراکتورسازی درچارچوب لیگ برتر فوتبال ایران

کاظم محمودی درباره مصاف استقلال و تراکتورسازی درچارچوب لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: همانطور که در جدول لیگ مشخص است، این مصاف حساسیت بالایی دارد و هرکس که برنده شود، تقریبا نایب قهرمانیش قطعی است. این بازی از اهمیت بالایی برخودار است و از قدیم هم حساسیت روی این مصاف بالا بوده است. در حال حاضر قلعه‌نویی که خودش در استقلال کار کرده در راس تیم تراکتورسازی است و این مسئله به حساسیت‌ها اضافه می‌کند. طبیعتا استقلال با یک مساوی هم جایگاه دومی را حفظ می‌کند و این مسئله شاید باعث ارائه یک بازی بسته از سوی این تیم شود. از طرفی هواداران تراکتورسازی امیدوارند تا تیمشان با سه امتیاز از زمین خارج شود چون حداقل خواسته آنها نایب قهرمانی در لیگ است.

وی افزود: در ابتدای فصل و با مدیریت آجرلو و سرمربی‌گری قلعه‌نویی، تیم تراکتورسازی در حد قهرمان بسته شد ولی اتفاقات نیم فصل باعث شد تا آنها به این هدف نرسند. با این‌حال نایب قهرمانی مرهمی بر دل هواداران خواهد بود و معتقدم اگر تراکتورسازی از پس استقلال بر بیاید، انرژی زیادی برای فینال جام حذفی می‌گیرد. فینال جام حذفی از اهمیت بالایی برخوردار است و تراکتوری‌ها با هدایت تونی یکبار به این هدف رسیده‌اند. البته این را هم بگویم که استقلال تیم بسیار خوبی است و آنها روز به روز بهتر شده‌اند. جوانان استقلال جواب اعتماد کادرفنی این تیم را داده‌اند. در ابتدای فصل از این تیم به دلیل تغییرات زیاد و جوانگرایی زیاد انتقاد شد ولی همان زمان هم من گفتم که به تیم جوان باید فرصت داد تا پیشرفت کند. امیدوارم تراکتورسازی هم در ادامه به جوانانش مثل استقلال بها دهد و نتیجه این کار را ببیند.

پیشکسوت فوتبال آذربایجان در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تراکتوری‌ها مثل استقلال در نیم فصل روی جوانان خود اتکا نکردند، عنوان کرد: تراکتورسازی بازیکنان جوان خوبی دارد. از جمله آقاسی، طاهران، مسلمی‌پور و دیگران که در تیم امید خیلی خوش درخشیدند ولی اینکه چرا از این بازیکنان در نیم فصل دوم استفاده نشد به تفکرات سرمربی بر می‌گردد. این تصمیم یک مربی است که از جوانانش استفاده کند یا نه. من خودم نظرم این است که می‌شد ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در تراکتورسازی استفاده کرد؛ دقیقا همان کاری که استقلال کرد و در کنار رحمتی، ابراهیمی، پادوانی و دیگران، جوانان هم به میدان رفتند. در بازی تراکتورسازی و پدیده دیدیم که قلعه‌نویی به چند تن از جوانان بازی داد و از آن جواب هم گرفت. به هرحال با توجه به محرومیت تراکتورسازی از پنجره بعدی نقل و انتقالات، مجبوریم تا روی این جوانان برای فصل بعد حساب کنیم و البته باید به استراتژی قلعه‌نویی هم احترام بگذاریم چون او سرمربی تراکتورسازی است.

 

منبع: ایسنا