تقویم لیگ هفدهم اعلام شد + جزئیات دقیق از زمان شروع لیگ و تعطیلات آن
بر اساس تقویم هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، اردوهای تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا و... مشخص شد.

سی‌ تیرماه شروع لیگ برتر

در نشست هم‌اندیشی سرمربیان تیم‌های لیگ برتری، تقویم هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال اعلام شد. بر این اساس، دور جدید مسابقات از جمعه سی‌ام تیرماه آغاز شده و هفتم اردیبهشت 97 به پایان می‌رسد.

این مسابقات تا هفته پنجم یعنی ۲۷ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و سپس لیگ به دلیل اردوی تیم ملی (دیدار ایران - سوریه و ایران - کره‌جنوبی)، رقابت‌های جام حذفی و همچنین در صورت صعود نمایندگان ایران به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به مدت ۴ هفته تعطیل می‌شود.
بیست‌وسوم شهریور تا ۶ مهر ماه، هفته ششم تا هشتم پیگیری شده و از هفتم مهرماه تا نوزدهم همین ماه مرحله پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و لیگ تعطیل خواهد شد.

هفته نهم تا دوازدهم از تاریخ بیستم مهر تا سیزدهم آبان برگزار شده و سپس لیگ به مدت ۱۶ روز به دلیل تقویم فیفا تعطیل خواهد شد. پس از آن لیگ بار دیگر از ۲۹ آبان پیگیری و دهم آذر ماه نیم فصل اول به اتمام خواهد رسید. تعطیلات نیم فصل ۱۹ روز بوده و بیست‌نهم همین ماه بازی‌های برگشت هفدهمین دوره لیگ آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها تا هفته بیست‌سوم یعنی بیستم بهمن پیگیری می‌شود. پس از پایان این هفته، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و اردوی تیم ملی بزرگسالان تا ششم اسفندماه برگزار خواهد شد. از ششم اسفند هفته بیست‌وچهارم آغاز شده و تا دوازدهم اسفند هفته بیست‌وپنجم نیز برگزار خواهد شد.

بار دیگر لیگ به دلیل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، اردوی تیم ملی برای بازی‌های فیفادی و همچنین ایام نوروز تعطیل خواهد شد. از نهم فروردین‌ماه تا ۲۴ همین ماه، هفته بیست‌وششم تا بیست‌ وهشتم برگزار خواهد شد. از ۲۵ فروردین تا دوم اردیبهشت‌ماه، هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا پیگیری می‌شود. دو هفته پایانی لیگ برتر هم طی روزهای سوم اردیبهشت ماه تا هفتم برگزار خواهد شد.

طبق این تقویم، مرحله اول جام حذفی در روزهای دوم و سوم شهریور آغاز و مرحله دوم شانزدهم و هفدهم همین ماه برگزار می‌شود. بین هفته یازدهم تا دوازدهم یعنی هشتم و نهم آبان‌ماه سال جاری مرحله سوم برگزار خواهد شد. تیم‌ها در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذرماه مرحله چهارم جام حذفی را برگزار می‌کنند. بعد از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، مرحله پنجم جام حذفی پیگیری می‌شود.

سیزدهم اردیبهشت‌ماه 97 فینال جام حذفی برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir