رقابت های حساس در لیگ دسته اول: شانس 5 تیم برای صعود به لیگ برتر
در چارچوب رقابت‌های لیگ آزادگان، 5 تیم شانس دارند تا با پیروزی در ۴ دیدار پیش رو، به لیگ برتر فوتبال کشورمان صعود کنند.

5 تیم لیگ یکی در آستانه صعود به لیگ برتر

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان (لیگ آزادگان) در حالی ۱۰ اردیبهشت به پایان می‌رسد که تنها ۲ تیم می‌توانند به لیگ برتر صعود کنند و به همین دلیل تیم‌های دارای شانس صعود به لیگ، تمام تلاش شان را خواهند کرد تا در بین ۲ تیم بالای جدول باشند و جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند.

تا پایان هفته سی ام در لیگ یک، نفت مسجد سلیمان با هدایت محمود فکری و کسب ۶۰ امتیاز در صدر جدول است و شانس اصلی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شود. شاگردان فکری در بیشتر هفته‌های لیگ آزادگان صدرنشین بودند و حالا می‌توانند با کسب تنها ۹ امتیاز از ۴ بازی آینده جشن صعود به لیگ برتر را در مسجد سلیمان جشن بگیرند.

این تیم در ۴ هفته آینده باید با اکسین البرز، نساجی مازندران، بادران تهران و مس رفسنجان دیدار کند.

خونه به خونه بابل هم با حضور دراگان اسکوچیچ وضعیت خوبی در لیگ یک دارد و با کسب ۵۷ امتیاز در رده دوم است. این تیم که سابقه زیادی در فوتبال ایران ندارد، با مالک ثروتمندش در سودای لیگ برتری شدن طی می‌کند و باید آیا آرزوی مردان شمال کشور برای داشتن یک نماینده در فوتبال ایران محقق می‌شود یا خیر؟

خونه به خونه در ۴ هفته پایانی باید با تیم‌های ملوان بندرانزلی، شهرداری ماهشهر، اکسین البرز و برق جدید شیراز رو در رو شود. این تیم شانس زیادی برای حضور در لیگ برتر را دارد، اما مشکلات ورزشگاه هفتم تیر بابل شاید اصلی‌ترین مشکل این تیم باشد. استادیوم ۵ هزار نفری که در تمام مسابقات خونه به خونه ظرفیت آن پر است و چند هزار هوادار نیز پشت درب ورودی خواهند ماند.

شاگردان اسکوچیچ در فینال جام حذفی هم پس از حذف لیگ برتری ها، حالا باید در فینال مقابل تیم آماده استقلال قرار بگیرد و اگر موفق به پیروزی شود، قهرمان جام حذفی و موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، بازهم حضور در بازی نهایی، افتخار بزرگی برای بابلی‌ها است.

البته به جزء نفت مسجد سلیمان و خونه به خونه بابل که از اصلی‌ترین شانس‌های صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند، فجرسپاسی شیراز، نساجی مازندران و بادران تهران، تیم‌های سوم تا پنجم جدول هستند که با کسب تمام ۱۲ امتیاز بازی‌های آینده و توقف مسجدسلیمانی‌ها و بابلی‌ها می‌توانند به لیگ برتری شدن امیدوار باشند.

برنامه بازی‌های آینده لیگ آزادگان:

*فجرسپاسی:

شهرداری تبریز - مس کرمان - نساجی مارندران - صبای قم

*نساجی مازندران:

ماشین سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان - فجرسپاسی - راه آهن

*بادران تهران:

مس کرمان - صبای قم - نفت مسجد سلیمان - ماشین سازی تبریز

همچنین تیم‌های راه آهن و صبای قم در هفته‌های ۲۶ و ۲۷ به لیگ دسته ۲ سقوط کردند و سایر تیم‌های انتهای جدولی باید برای اینکه سومین تیم سقوط کننده نباشند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

تیم‌های ایرانجوان بوشهر، ماشین سازی تبریز، شهرداری تبریز، آلومینیوم اراک، شهرداری ماهشهر و برق جدید شیراز در حال حاضر گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم هستند و باید در پایان کدام تیم به عنوان سومین تیم سقوط کننده لقب خواهد گرفت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir