برد ارزشمند پرسپولیس مقابل سایپا
پرسپولیس با پیروزی دو بر صفر برابر سایپا به رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر رسید

تیم کالدرون به یک قدمی صدر جدول رسید

تیم‌های فوتبال سایپا و پرسپولیس از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه شهدای شهر قدس از هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید. پرسپولیس با این نتیجه ۲۸ امتیازی شد و به رده دوم رسید. سایپا نیز ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد.

نتیجه این بازی را به نوعی دروازه‌بان‌ها تعیین کردند. بازی موقعیت‌های کمی داشت اما در همین صحنه‌ها تفاوت دروازه‌بانان باعث شد تا این نتیجه رقم بخورد. گل پرسپولیس روی اشتباه حامد فلاح‌زاده به ثمر رسید و واکنش رادوشوویچ در دقایق پایانی بازی باعث شد تک موقعیت سایپا تبدیل به گل نشود.

نیمه نخست

بازی در نیمه اول متعادل شروع شد و هر دو تیم سعی کردند بازی را در کنترل بگیرند. اولین موقعیت تقریبا جدی مسابقه را سایپایی‌ها روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند؛ جایی که مهاجم سایپا می‌توانست با یک ضربه سر، دروازه حریف را باز کند اما رادوشوویچ ضربه او را مهار کرد.

در دقیقه ۱۸ مسابقه، پرسپولیس گل اول را به ثمر رساند. سانتر مهدی شیری از سمت راست را وحید امیری با یک ضربه برگردان به سمت دروازه سایپا فرستاد. این ضربه شدت لازم را نداشت اما پس از برخورد به زمین چمن، تغییر جهت داد و دروازه‌بان نتوانست آن را مهار کند.

بعد از گل، بازی باز هم متعادل دنبال شد. البته پرسپولیسی‌ها بیشتر از سایپا سوار بر بازی بودند و موقعیت‌هایی هم ایجاد کردند اما این موقعیت‌ها خیلی خطرناک نبودند تا این که در ثانیه‌های آخر نیمه نخست، مهدی شیری نفوذ بسیار خوبی داشت و توپ را با پاس رو به عقب خوبی به محوطه جریمه رساند. علی علیپور و بشار رسن فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشتند اما ناهماهنگی این دو باعث شد، توپ و موقعیت به راحتی از دست برود.

نیمه دوم

نیمه دوم با فشار پرسپولیس آغاز شد و سایپایی‌ها نمی‌توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند. شاگردان کالدرون سعی می‌کردند از جناحین و عمق دفاع به حریف ضربه بزنند. موقعیت‌هایی که نصیب بازیکنان پرسپولیس می‌شد با بی‌دقتی از دست می‌رفت. در یکی از این صحنه‌ها علیپور که به همراه سه بازیکن دیگر پرسپولیس در محوطه جریمه سایپا حضور داشتند با تعلل در ضربه زدن موقعیت خوبی را از دست داد.

این بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و موقعیت زیادی به وجود نیامد. در یکی از معدود موقعیت‌های مسابقه مدافع سایپا در دفع توپ در محوطه جریمه اشتباه کرد و علیپور می‌توانست با یک ضربه سر دروازه را باز کند اما توپ را به بالای دروازه فرستاد.

چند دقیقه بعد سایپایی‌ها روی یک سانتر موقعیت خوبی به دست آوردند اما ضربه سر مهاجم سایپا را رادوشوویچ به کرنر فرستاد.

گل دوم پرسپولیس روی همکاری فرشاد احمدزاده و نوراللهی به ثمر رسید. مشابه گل اول، این بار احمدزاده توپ را برای نوراللهی ارسال کرد و او نیز با کنترل و چرخش و یک ضربه دقیقه گل دوم بازی را به ثمر راسند تا مسابه با پیروزی دو بر صفر پرسپولیس برسد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir