برد ارزشمند استقلال مقابل صنعت نفت با دیاباته
استقلال توانست نخستین پیروزی خود را بعد ازتعطیلی ۵ ماهه لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان کسب کند

برد استقلال مقابل صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان از ساعت ۲۱ در ورزشگاه تختی میزبان استقلال بود که این دیدار با برتری دو بر صفر استقلال خاتمه یافت.

گل های استقلال را شیخ دیاباته در دقیقه ۲۹ و ارسلان مطهری ۵+۹۰ برای استقلال به ثمر رساندند.

با این نتیجه، استقلال ۴۱ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد و در یک قدمی تیم های شهرخودرو، سپاهان و تراکتور قرار گرفت. همچنین صنعت نفت با ۳۷ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی جا خوش کرد.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال به علت محرومیت در این دیدار غیبت داشت و دستیار او مجید نامجو مطلق رهبری تیم را بر عهده گرفت.

نیمه اول

بازی دو تیم با سرعت بسیار بالایی در خط هافبک آغاز شد و  هر دو تیم سعی داشتند با شوت زنی از راه دور، خطوط دفاعی مستحکم همدیگر را پشت سر بگذارند. با این حال تلاش دو تیم تا دقیقه ۲۰ برای خلق یک موقعیت گل خطرناک به نتیجه‌ای منجر نشد.

در دقیقه ۲۱، غبیشاوی با دروازه بان استقلال تک به تک شد و دروازه را گشود اما گل او به علت قرار گرفتن در تله آفساید آبی ها مردود اعلام شد. جدی ترین موقعیت  بازی در دقیقه ۲۶ با شوت سلمانی از فاصله حدودا ۳۰ متری به سمت دروازه استقلال خلق شد که حسینی با یک دست توپ را چارچوب دروازه خارج کرد و توپ به کرنر تبدیل شد که ثمری برای تیم میزبان نداشت.

گل: در دقیقه ۲۹، شیخ دیاباته اولین موقعیت جدی استقلال را تبدیل به گل نخست تیمش کرد تا همانند بازی رفت موفق به گلزنی شود. او روی اشتباه دروازه بان صنعت نفت صاحب توپ شد و در غیبت دروازه بان حریف، با قدرت توپ را به تور دروازه دوخت. دیاباته به بهانه تولد سومین فرزندش، این گل را به او تقدیم کرد.

پس از گل، صنعت نفت تلاش هایی برای جبران این اتفاق داشت که در یکی از صحنه ها، در حالی که این تیم می توانست موقعیت خطرناکی را روی ضد حمله خلق کند، آرش رضاوند بازیکن این تیم را سرنگون کرد تا با یک کارت زرد، تیمش را از گل خوردن نجات دهد.

نیمه دوم

صنعت نفت برای جبران گل خورده در نیمه نخست بازی را هجومی تر آغاز کرد اما تجمع استقلالی ها در زمین خودی، اجازه گلزنی را به تیم میزبان نداد.

در دقیقه ۶۳ استقلال صاحب جدی‌ترین موقعیت این نیمه شد اما شوت از راه دور این بازیکن به شل خطرناک به دیرک پشت دروازه برخورد کرد و راه به دروازه نیافت.

در دقیقه ۶۸، ضربه ایستگاهی عیسی آل کثیر از فاصله ۲۵ متری با قدرت به سمت دروازه استقلال رفت که سید حسینی حسینی با دستان مشت کرده خود توپ را از داخل چارچوب دفع کرد.

در دقیقه ۷۴، شوت از راه سلمان از مقابله محوطه هجده قدم با اختلاف اندک از کنار دروازه استقلال گذشت تا سید حسینی حسینی برای دفع توپ به زحمت بیفتد.

در دقیقه ۸۳، سید حسینی حسینی روی توپ ارسالی به روی دروازه استقلال عملکرد مطمئنی از خودش نشان نداد و امکان داشت دروازه تیمش روی ریباند باز شود که این اتفاق نیفتاد.

بازی در دقایق پایانی با فشار سنگین صنعت نفت و ضد حملات تند و تیز استقلال ادامه داشت و به این شکل وارد وقت های اضافه شد.

گل: در دقیقه ۵+۹۰، ارسلان مطهری روی اشتباه خط دفاعی صنعت نفت و حرکت انفرادی خود که از زمین استقلال شروع شد و تا دروازه تیم میزبان ادامه داشت، توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر استقلال به پایان رسید تا شاگردان مجیدی بعد از چهار بازی، نخستین پیروزی خود را در پساکرونا کسب کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir