فوتبال ساحلی ایران از رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی بازماند
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست مقابل تاهیتی از رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی پرتغال بازماند.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در ادامه رقابت‌های جام جهانی این رشته در پرتغال، از ساعت 22 پنجشنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی به دیدار تاهیتی رفت که این دیدار با نتیجه 5 بر 4 به سود تاهیتی به پایان رسید.

وقت نخست

در این وقت، دو تیم بازی درگیرانه و به شدت فیزیکی را به نمایش گذاشتند و در چندین مورد برخورد بازیکنان با یکدیگر بسیار سهمگین بود. تاهیتی برای صعود به این مرحله در گروهش تیم بزرگ و قدرتمند روسیه را شکست داده بود و با انگیزه بسیار بالایی برابر شاگردان 'اکتاویو' صف‌آرایی کردند.

ابتدا این تاهیتی بود که به گل رسید. در صحنه به ثمر رسیدن این گل بازیکنان ایران غافلگیر شدند تا دروازه پیمان حسینی برای نخستین بار در این بازی باز شود. این در حالی بود که پیش از این گل، ملی‌پوشان ایران دو بار دیرک دروازه تاهیتی را به لرزه درآورده بودند. یک دقیقه پس از گل نیز برای بار سوم توپ بازیکن ایران به تیر دروازه تاهیتی اصابت کرد.

وقت دوم

گل‌های متعدد دو تیم ایران و تاهیتی در وقت دوم دیدار یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی نتیجه بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاند. بر خلاف وقت نخست، در 12 دقیقه دوم گل‌های زیادی به ثمر رسید. به محض آغاز وقت دوم مسابقه، محمد احمدزاده چهارمین گل خود را در جام جهانی پرتغال به ثمر رساند تا بازی یک بر یک مساوی شود.

چند ثانیه بعد، 'بنت' از تاهیتی دروازه خالی ایران را باز کرد. پیمان حسینی برای مهار توپ به کاپیتان تاهیتی نزدیک شد اما موفق به انجام این کار نشد و این در حالی بود که به نظر می‌رسید 'بنت' پیش از تصاحب توپ، اکبری مدافع ایران را با دست کنار زده بود.

پیمان حسینی در ادامه یک بار دیگر هنر خود را نشان داد. او کمی از دروازه بیرون آمد و با شوت سنگینی دروازه بان تاهیتی را به واکنش واداشت، در برگشت این مرشدی‌زاده بود که توپ را به گل دوم و تساوی تبدیل کرد.

در یکی از بهترین فرصت‌های گل‌زنی برای ایران، در حالی که دروازه‌بان تاهیتی از دروازه بیرون آمده بود، ضربه فنی بازیکن ایران تا آستانه ورود به دروازه رفت اما در نهایت حاصلی نداشت.

ایران برای رسیدن به این مرحله از سد تیم‌های اسپانیا و مکزیک گذشته و برابر برزیل شکست خورده است. دیدارهای ایران در گروهی که به گروه مرگ معروف شده بود، فشار زیادی به بازیکنان ایران وارد آورده بود.

وقت سوم

در وقت سوم بازی بازهم تاهیتی به گل رسید تا برای سومین بار از ایران پیش بیفتد. 'پاتریک تپا' بازیکن تاهیتی درست کنار دروازه ایران جا گرفته بود و از یک قدمی دروازه بدون مدافع توپ را به گل سوم تیمش تبدیل کرد.

کمی بعد از گل سوم تاهیتی خطای 'جو' دروازه‌بان این تیم داور را واداشت که یک ضربه پنالتی به ایران بدهد. مسلم مسیگر این ضربه را به گل سوم و تساوی تبدیل کرد. مسیگر توپ را درست به مرکز دروازه فرستاد اما 'جو' به سمت راست دروازه پرش کرده بود و نتوانست توپ را مهار کند.

تاهیتی به راحتی گل چهارم را به ثمر رساند. 'تایاروی' توپی را که به صورت تصادفی مقابل دروازه به او رسیده بود با سر وارد دروازه ایران کرد. گل چهارم تاهیتی در حالی زده شد که هنوز شش دقیقه و 45 ثانیه تا پایان بازی وقت باقی بود.

پیمان حسینی و محمدعلی مختاری اجازه ندادند که شادی حریف دوام چندانی داشته باشد. پرتاب بلند حسینی را مختاری با ضربه سری که از روی سر مدافع تاهیتی زد به گل چهارم ایران تبدیل کرد.

در حالی که کمتر از پنج دقیقه تا پایان بازی وقت باقی بود، مسیگر از میانه میدان شانس خود را با زدن یک ضربه قیچی‌برگردان امتحان کرد اما حاصلی نداشت. 'تایاروی' هم بلافاصله و بازهم به راحتی دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کرد.

در حالی که تنها سه دقیقه تا پایان بازی وقت مانده بود مسیگر برای چهارمین بار در این بازی توپ را به دیرک دروازه تاهیتی کوبید. در نهایت تیم ملی با قبول این شکست از رسیدن به جمع چهار تیم برتر دنیا بازماند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir