حریفان امید‌ ایران در انتخابی فوتبال المپیک مشخص شدند
قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو انجام شد و تیم ایران حریفان خود را شناخت.

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو در رشته فو‌تبا‌ل در قاره کهن با حضور مسئولان شانزده تیم حاضر برگزار شد و تیم ایران در گروه نخست با تیم‌های قطر، چین و سوریه همگروه شد؛ گروهی که در مقایسه با دیگر گروه‌ها از ترکیب آسان‌تری برخوردار است.

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو در رشته فو‌تبا‌ل در آسیا از ساعت 12 به وقت محلی در هتل فورسیزن دوحه قطر آغاز شد تا شانزده تیم در چهار سید پس از قر‌عه‌کشی حریفان خود را در این مرحله شناسایی کنند.

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو در آسیا با حضور شانزده تیم در چهار سید برگزار می‌شود که به ترتیب سید بندی این قر‌عه‌کشی به شکل ذیل است:

سید یک:

قطر (میزبان)، عراق ، عربستان سعودی، اردن

سید دو:

کره جنوبی، سوریه ، استرالیا و ژاپن

سید سه:

امارات متحده عربی، ایران ، کره شمالی و ازبکستان

سید چهار:

چین، یمن، تایلند و ویتنام

مرحله نهایی انتخابی این ر‌قا‌بت‌ها از 12 تا 30 ژانویه ( 22 دی تا 10 بهمن ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود تا در نهایت سه تیم مجوز حضور در المپیک تابستانی 2016 ریو را کسب کنند.

افتتاحیه این مراسم با پخش آهنگ‌های سنتی قطر آغاز شد و پس از آن لحظاتی از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به تصویر درآمد. در ادامه 16 تیم‌ حاضر در این مرحله به حاضرین معرفی شدند و سید بندی رقابت‌ها نشان داده شد.

در لحظه خروج گوی ایران از گلدان مجری برنامه به دوری 40 ساله فوتبال ایران از المپیک که مربوط به رقابت‌های 1976 مونترال کانادا بود اشاره کرد.

ترکیب چهار گروه رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا به این شرح است:

گروه A: قطر، سوریه، ایران، چین

گروه B: عربستان سعودی، ژاپن،کره شمالی، تایلند

گروه C: عراق، کره جنوبی، ازبکستان، یمن

گروه D: اردن، استرالیا، امارات، ویتنام

این رقابت‌ها در حالی برگزار خواهد شد که از هر گروه دو تیم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد و در نهایت تیم‌های اول تا سوم، در رقابت های المپیک 2016 ریو حضور می‌یابند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir