صعود فوتسال بانوان ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا
تیم ملی فوتسال بانوان ایران به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف مالزی میزبان بازی ها رفت که این دیدار با نتیجه 4 بر دو به نفع ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران با ترکیب فرزانه توسلی ،‌فرشته کریمی ،‌نسیمه غلامی (کاپیتان) ، فهیمه زارعی و فاطمه اعتدادی بازی را آغاز کرد. اعظم آخوندی،‌ طاهره مهدی پور،‌ سحر پاپی، سارا شیربیگی،‌ زهره میثمی، سپیده زرین راد،‌ سهیلا ملمولی،‌ مهسا نظری و نغمه مرادی نیز بازیکنان ذخیره ایران بودند.

در نیمه نخست این بازی فهمیه زارعی در دقیقه یک ایران را پیش انداخت اما در دقیقه 16 مالزی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد. نسمیه غلامی نیز به دلیل خطا در این دقیقه از بازی اخراج شد.

اما در نیمه دوم سپیده زرین راد در دقیقه 23 و فرشته کریمی در دقایق 27 و 29 سه گل به ثمر رساندند و تیم مالزی هم تنها موفق به زدن یک گل در نیمه دوم شد.تا این بازی 4 بر دو به نفع ایران به پایان برسد.

با این برد تیم ملی ایران 9 امتیازی شد و به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد بنابراین تیم ایران که پیش از این صعودش را به نیمه نهایی قطعی کرده بود در این مرحله به مصاف تایلند تیم دوم گروه B‌ می‌رود.

مالزی و ژاپن نیز دیگر دیدار نیمه نهایی را برگزار می‌کنند. بازی های مرحله نیمه نهایی جمعه سوم مهر انجام می‌شود. بانوان فوتسالیست ایران پیش از این با نتیجه 6 بر صفر هنگ کنگ و 9 بر یک ازبکستان را شکست داده بودند. اولین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از 30 شهریور در مالزی آغاز شده است.

نتایج کامل روز آخر مرحله گروهی مسابقات و جدول رده بندی به شرح زیر است:

گروه A

ایران 4 – مالزی 2

ازبکستان 3 – 3 هنگ کنگ

1- ایران 9 امتیاز

2- مالزی 6 امتیاز

3- ازبکستان 3 امتیاز

4- هنگ کنگ 3 امتیاز

گروه B

ژاپن 7 – یک چین تایپه

تایلند 2 – یک ویتنام

1- ژاپن 9 امتیاز

2- تایلند 6 امتیاز

3- چین تایپه 3 امتیاز

4- ویتنام بدون امتیاز


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir