بانوان ایران قهرمان فوتسال زنان آسیا شدند
تیم ملی ایران در فینال مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیا با شکست ژاپن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

تیم‌های ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در سالن نیلای مالزی به مصاف هم رفته‌اند که تیم ایران با گل دقیقه 9، یک بر صفر از سد ژاپن گذشت و قهرمان این رقابت ها شد.

ایران این بازی را با ترکیب فرزانه توسلی، فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فهیمه زارعی و فاطمه اعتدادی آغاز کرد. فرشته کریمی در دقیقه 9 نیمه نخست موفق شد در موقعیت تک به تک دروازه ژاپن را باز کند و ایران را یک بر صفر پیش بیندازد. این ششمین گل کریمی در این رقابت ها بود. نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز تیم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و روی ضربه شروع مجدد و شوت سنگین کریمی تیم ایران می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند. در حالی که تیم ژاپن سراپا حمله بود فرشته کریمی می‌توانست گل دوم ایران را بزند اما این موقعیت نیز با بی دقتی از دست رفت.

ژاپنی ها در اواسط نیمه دوم بازی را در دست گرفتند و چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کردند اما با درخشش فرزانه توسلی دروازه بان ایران ناکام ماندند. بازیکنان ژاپن که به دلیل سیستم دفاعی مناسب ایران کلافه شده بودند خطاهای آن ها افزایش یافت و این تیم 4 خطایی شد.

با وجود بازی سخت روز گذشته برابر تایلند آمادگی بدنی ایران در نیمه دوم برابر ژاپن قابل توجه بود. تا دقیقه 30 بازی مالکیت توپ 71 بر 29 به نفع تیم ملی ژاپن بود. تکل دو پا و خطرناک ملی پوش ایران روی پای بازیکن ژاپن می‌توانست برای ایران دردسرساز شود که داور تنها به گرفتن خطا بسنده کرد. در نهایت تلاش های ژاپن برای زدن گل تساوی بی ثمر ماند و ایران برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون، دکتر الهه عرب عامری نایب رئیس بانوان، مسئولین سفارت ایران در مالزی، مسئولین فدراسیون فوتبال ژاپن و مسئولین کمیته فوتسال تایلند با حضور در سالن فوتسال نیلای، این دیدار را تماشا کردند.

تشویق تماشاگران ایرانی حاضر در سالن نیز تاثیر زیادی روی کسب عنوان قهرمانی تیم ملی داشت. بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان به احترام درگذشتگان حجاج ایرانی در عربستان، بازوبند مشکی بسته و به زمین مسابقه رفتند.

تایلند نیز در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر یک برابر مالزی میزبان بازی‌ها به برتری رسید و سوم شد. در بازی‌های داخل سالن آسیا در سال 2013 تیم ملی ایران با شکست دو بر یک برابر ژاپن نایب قهرمان شده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir