دومین محک تیم‌ ملی ایران در راه آماده‌سازی جام‌ جهانی
تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان ساعت 21 روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی فوتبال ایران فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان می‌رود. با توجه به همزمانی این روز با نخستین روز از ماه مبارک رمضان، این مسابقه ساعت 21 و پس از اذان مغرب برگزار می‌شود.

شاگردان کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) پیش از این مسابقه روز پنجشنبه در اسکوپیه توانستند مقدونیه را با حضور بازیکنی مانند گوران پاندف(Goran Pandev) ستاره سابق اینترمیلان(Inter Milan) با حساب 3 بر یک شکست دهد. در این بازی سردار آزمون هر سه گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال ایران بامداد روز یکشنبه به تهران رسید و پس از استراحتی کوتاه نخستین تمرین خود را نیز در همین روز انجام داد تا به آمادگی نسبی برای دیدار با قرقیزستان دست یابد. اما قرقیزستان بامداد دوشنبه به تهران می‌رسد و نخستین تمرین خود را نیز در همین روز و در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهد.

آخرین بازی قرقیزستان به حدود 3 ماه قبل بازمی‌گردد که توانستند تاجیکستان را با حساب 3 بر یک شکست دهند. البته قرار بود 4 روز پیش دیداری تدارکاتی را مقابل لبنان انجام دهند که این دیدار به دلایلی لغو شده است.

قرقیزستان رتبه 111 جهان را در اختیار دارد و جزو کنفدراسیون فوتبال آسیاست اما هیچ گاه نتوانسته در این قاره افتخارآفرین شود. آن‌ها سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال خود را هم مقابل ایران تجربه کردند و در سال 1997 با 7 گل مقابل ایران شکست خوردند. دو تیم به جز این بازی یک بازی دیگر را هم در همان سال انجام دادند که این بازی با پیروزی 3 بر یک ایران تمام شده است.

هدایت قرقیزستان را کریستینین الکساندر(Aleksandr Krestinin) روسی برعهده دارد. در سابقه این مربی، مربیگری کراسنودار روسیه(Krasnodar) نیز دیده می‌شود. همچنین قرقیزستان حدود 10 بازیکن لژیونر در ترکیب تیم خود دارد که عمدتا در تیم‌های درجه دوم ترکیه، آلمان، اوکراین، مولداوی، روسیه، بحرین، مالزی، تایلند و صربستان به میدان می‌روند.

با توجه به این شرایط به نظر نمی‌رسد این دیدار محک خوبی برای خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران باشد و حتی ممکن است قرقیزستان نتیجه‌ای سنگین‌تر از باخت 7 - صفر را مقابل تیم ملی آماده و جوان ایران تجربه کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir