کی روش: می خواهم در ایران زمان به قبل و بعد از کی روش تقسیم شود
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که در پرتغال دو مدت زمان وجود دارد یكی قبل از كی روش و دیگری بعد از كی روش. می خواهم در ایران هم زمان به قبل و بعد از كارلوس تقسیم شود.

کارلوس کی روش(Carlos Queiroz) سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی شش بر صفر تیمش برابر قرقیزستان در نشست خبری گفت: آخرین بازی فصل را انجام دادیم و باید هماهنگی هایی برای آینده انجام می دادیم. بابت تاخیر به وجود آمده عذر می خواهم. بازی دوستانه و تمرینی بسیار خوبی برای ما بود بازیکنان این فرصت را داشتند که کنار هم بازی کنند.

او اضافه کرد: قدم آخر ما برای مصاف با قطر در کمتر از دو هفته آینده در اردوی ما انجام می شود. باید تمام اقدامات را انجام دهیم. جام جهانی از 15 روز دیگر شروع می شود.

سرمربی تیم ملی درباره سطح تیم ملی قرقیزستان برای دیدار با ایران و دیدار دوستانه رقبای ایران گفت: ما بسیار خوشحال و راضی هستیم که قبول کردند که در ایران با ما بازی کنند. ما منتظر حمایت مالی شماها هستیم که با تیم های بزرگ تر بازی کنیم. مطمئن هستم با حمایت مالی شما تیم های قدرتمند تر را به ایران بیاوریم.

یک بار دیگر می گویم که بعد از 5 سال باید بدانید که این واقعیت های فوتبال ایران است. بار دیگر از تیم ملی قرقیزستان تشکر می کنم که به ایران آمدند. کی روش درباره انتقاداتش بعد از دیدار با عمان و شرایط فعلی حاکم در اطراف تیم ملی، اظهار کرد: فکر می کنم در آن زمان کار درستی را انجام دادم. اعتقاد دارم به این مطلب که در آن برهه صحبت های درستی انجام شد و باید در نظر بگیریم وقتی مانند یک کشتی به کف دریا می رسیم کار سختی برای آوردن آن به سطح دریا داریم.

او ادامه داد: در این مدت شاهد بودم و تلاش و حمایت های تاج و ساکت و تمام دست اندکاران را دیدم و همه تلاش می کنند ما موفق شویم. همه واقعیت ها را دیده اند. فکر می کنم این سوال باید دو ماه پیش مطرح می شد و اگر با این دقت و مطرح می شد می توانست به ما کمک کند. در حال حاضر تلاش می کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. اردوی آینده ما در ماه ژوئن است و تلاش می کنیم تمام اقدمات را انجام دهیم.

كی روش اضافه كرد: پیام ما به همگان رسیده و هر كس كه بخواهد می تواند به ما كمك كند. او درباره اینكه بازی چه تاثیری بر روی تیمش خواهد داشت، گفت: ما در این بازی تجربه كسب كردیم.  وقتی بازیكنی مانند میلاد محمدی كه در بازی اول خود اضطراب داشت امروز می تواند خیلی خوب بازی كند، یعنی این بازی ها تاثیرگذار است.

كی روش افزود: دانیال ماهینی و محمد طیبی هم امروز كسب تجربه كردند. با این گونه بازی ها یك سری بازیكنان جوان را با تجربه می كنیم. سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار كرد: وقتی شما پیراهن باشگاه مختلف را بپوشید وزن آن ٥٠ گرم است. قبل از بازی تیم ملی هم شاید پیراهن ٥٠ گرم وزن داشته باشد اما بعد از بازی وزن آن زیاد می شود.

امروز به جایی رسیده ایم كه وقتی رضا قوچان نژاد و آندرانیك تیموریان مصدوم هستند كسی گریه نمی كند. مطالب و مسائل در حال تغییر هستند اما در گذشته همه غصه داشتند و گریه می كردند. اگر روزی دفاع وسط نداشتیم همه به لرزه می افتادند. امروز ٦ دفاع وسط داریم كه جانشان را برای تیم ملی می دهند.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: دلیل این مسئله این است که قدم به قدم كارها را بیش بردیم و كسب تجربه كردیم و پیشرفت را شاهد بودیم. برای صعود به جام جهانی باید در یك سال و چهار ماه آینده 10 بازی برگزار كنیم. در طول بازی های لیگ برتر امكان مصدومیت بازیكنان وحود دارد اما امروز شاهد بودیم كه در نبود قوچان نژاد، طارمی و سردار و كریم می توانند بازی كنند.

كی روش درباره اینكه درباره اینكه در طول ٥ سال گذشته همواره خواستار برگزاری بازی ها و تمرینات تیمش در ورزشگاه آزادی شده گفت: ورزشگاه آزادی سطح كیفی بالایی نسبت به دیگر ورزشگاه های ایران دارد اما مثل سن سیرو، ماراكانا، پارك دو پرنس و ... نیست. آزادی بهترین زمین ایران است. باید در زمین تمرین كار كنید و به خواسته های خودتان برسید.

او در پایان گفت: در پرتغال دو مدت زمان وجود دارد یكی قبل از كی روش و دیگری بعد از كی روش. می خواهم در ایران هم زمان به قبل و بعد از كارلوس تقسیم شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir