پیروزی فرانسه در شب تاریخ‌سازی بنتکه در انتخابی جام جهانی 2018
فرانسه با گلی که پوگبا به ثمر رساند پیروزی ارزشمندی را در خانه هلند به دست آورد. بلژیک هم در شبی که بنتکه تاریخ‌ساز شد، جبل الطارق را درهم کوبید.

در ادامه هفته سوم انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره اروپا 9 دیدار برگزار شد. در حساس‌ترین بازی هلند میزبان فرانسه بود که این دیدار در نهایت با یک گل به سود فرانسه به پایان رسید تا خروس ها یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه را به دست آوردند.

تک‌گل این دیدار را پل پوگبا(Paul Pogba) در دقیقه 32 به ثمر رساند. فرانسه با این پیروزی که به دست آورد 7 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی گروه A قرار گرفت این در حالی است که هلند با 4 امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

در دیگر دیدار حساس این گروه دو تیم سوئد و بلغارستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر صفر سوئد به پایان رسید تا این تیم با 6 امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی راه پیدا کند. اما دیگر دیدار این گروه برنده نداشت و جدال دو تیم بلاروس لوگزامبورگ با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گروه B

در این گروه هم سه دیدار برگزار شد. در حساس ترین بازی پرتغال در خانه جزایر فارو به میدان رفت و شب راحتی را پشت سر گذاشت. شاگردان سانتوس(Fernando Santos) با 6 گل پیروز این بازی خارج از خانه شدند.

ستاره پرتغال در این دیدار آدرین سیلوا(Adrien Silva) بود که توانست هت تریک کند. دیگر گل های پرتغالی ها را کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo)، ژائو موتینیو(João Moutinho) و 'کانسلو' به ثمر رساندند.

پرتغال با این پیروزی که به دست آورد 6 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد. سوئیس که در خانه آندروا به میدان رفته با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا با 9 امتیاز یکه تاز جدول رده بندی این گروه باشد. در دیگر دیدار این گروه هم مجارستان با دو گل لتونی را از پیش رو برداشت.

گروه H

و اما از این گروه هم سه دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی بلژیک با درخشش بنتکهChristian Benteke) جشنواره گل به راه انداخت و توانست با 6 گل جبل الطارق را درهم بکوبد.

بنتکه در این دیدار یک رکورد را در تاریخ انتخابی جام جهانی به نام خود به ثبت رساند تا جایی که توانست در ثانیه 6 گلزنی کند تا سریع ترین گل تاریخ انتخابی را بزند. او در این دیدار هت تریک کرد و سه گل به ثمر رساند. دیگر گل‌های بلژیک را ویتسل(Axel Witsel)، مرتنس(Dries Mertens) و هازارد(Eden Hazard) به ثمر رساندند.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس این گروه یونان در خانه استونی با دو گل به پیروزی رسید. بوسنی هم با همین نتیجه قبرس را از پیش رو برداشت. در این گروه بلژیک با 9 امتیاز در صدر قرار دارد. یونان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جای دارد و بوسنی هم با 6 امتیاز سوم است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir