سرمربی فوتبال بانوان سوئد: دختران ایرانی خودشان را دست‌کم نگیرند
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان سوئد پس از دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال بانوان ایران اظهار کرد فوتبالیست‌های دختر ایرانی نباید خودشان را دست‌کم بگیرند.

تیم‌ ‌ملی بانوان سوئد که یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در جهان است، جمعه شب در خانه پذیرای تیم‌ ‌ملی بانوان ایران بود که این دیدار با برتری هفت بر صفر تیم زردپوش  به پایان رسید.

پیا سوندهاگه(Pia Sundhage) که در سال 2012 به عنوان بهترین سرمربی فوتبال زنان جهان انتخاب شد، بعد از بازی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان ایران گفت‌: کاری را انجام دادیم که پیشتر هیچ کشوری انجام نداده بود. بسیار خوشحالم که قسمتی از این دیدار بزرگ و تاریخی هستم.

می دانم که فوتبال بانوان در ایران، تازه در ابتدای راه قرار دارد. به همه دختران ایرانی توصیه می‌کنم که خودشان را دست‌کم نگیرند و به تلاش و پیشرفت ادامه بدهند. 50 سال پیش همین شرایط برای ما وجود داشت. اکنون خوشحالیم که به جایی رسیدیم که می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. امیدواریم که به بانوان کمک کرده باشیم که جرقه‌ای برای پیشرفت داشته باشند و مسیر موفقیت را پیدا کنند.

'ماگدالنا اریکسون' یکی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان سوئد نیز بعد از پایان این مسابقه گفت‌: از این موضوع آگاهیم که تفاوت‌هایی بین فوتبال ما و فوتبال بانوان ایران وجود داشت. از اینکه هواداران حاضر در ورزشگاه تیم‌ ‌ملی ایران را تشویق کردند، حس بسیار خوبی به همه دست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir