دیدار کره جنوبی - ازبکستان
تیم‌های شرق آسیایی ژاپن و کره جنوبی در دیدارهای مهم امروز به ترتیب عربستان و ازبکستان را شکست دادند و یک قدم به جام جهانی نزدیک‌تر شدند؛ سه بازی نیز هم اکنون در جریان است. زنده؛ پیش به سوی جام جهانی پنجمین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره آسیا امروز پیگیری شد که در نخستین مسابقه...

تیم‌های شرق آسیایی ژاپن و کره جنوبی در دیدارهای مهم امروز به ترتیب عربستان و ازبکستان را شکست دادند و یک قدم به جام جهانی نزدیک‌تر شدند؛ سه بازی نیز هم اکنون در جریان است.


زنده؛ پیش به سوی جام جهانی

پنجمین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره آسیا امروز پیگیری شد که در نخستین مسابقه گروه A کره جنوبی در دیداری نزدیک و سخت موفق شد شکست را جبران کند و با زدن دو گل به برد ارزشمندی برابرازبکستان برسد و هم‌امتیاز با ایران در امتیاز 10 شود اما با تفاضل گل کمتر در رده دوم گروه قرار گیرد و ازبک‌ها را سوم کند؛ در دیگر مسابقات این گروه چین و قطر و همچنین ایران و سوریه به مصاف هم رفتند.

 ژاپن هم در نخستین مسابقه امروز و گروه B به سختی از سد عربستان گذشت تا نخستین شکست این تیم را رقم بزند و به دهمین امتیاز دست پیدا کند؛ در دومین بازی این گروه تایلند و استرالیا مقابل هم قرار گرفتند و در آخرین دیدار امروز امارات و عراق برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

  

 


اتفاقات مهم این 6 بازی را لحظه به لحظه در "ورزش سه" دنبال کنید:

 


** گروه A


کره جنوبی 2 - ازبکستان 1 ؛ لوبانوف کره را به ایران رساند

 

استادیوم: جام جهانی سئول / داور: فهد المیرداسی (عربستان) / ساعت 14:30

 

ترکیب کره جنوبی

کیم سونگ‌جیو، کیم کی‌هی، کیم چانگ سو، جانگ هیون سو، جو هو پارک(82- هونگ چول)، نام تائه‌هی، کو جائه چول، کی سونگ یونگ، لی جیونگ هئوپ(67- کیم شین ووک)، سون هئونگ‌مین و جی دونگ وون(63- لی جائه سونگ)
سرمربی: اولی اشتیلیکه

 

ترکیب ازبکستان

الکساندر لوبانوف، ایگور کریمتس، آنزور اسماعیل‌اُف،ایسلوم توختاخوژیف، یتالی دنیس‌اُف، اوتابک شوکوراُف، ادیم آفونین، مارات بیکمااُف، والدور شوموردوف، عادل احمداُف و ایگور سرگی‌اُف

سرمربی: سامول بابایان

 

 

شرح گل ها:

 

کره جنوبی 0 - ازبکستان 1(دقیقه 25): خروج اشتباه سونگ‌جی دروازه‌بان کره جنوبی و تعلل مدافعان این تیم فرصت خوبی گلزنی را در اختیار بازیکنان ازبکستان قرار داد که مارات بیکمااُف از فاصله‌ی حدودا 30 متری و ضربه‌ی دقیق پای چپ گل اول رای برای تیمش را زد.

 

 

کره جنوبی 1 - ازبکستان 1 (دقیقه 67: نام تائه‌هی): حملات پُر دامنه کره جواب داد و نام تائه‌هی موفق شد روی اشتباه لوبانوف در دفع توپ ارسالی هئونگ‌مین از داخل محوطه جریمه، با ضربه‌ی سر گل تساوی را در مقابل دروازه خالی ازبکستان تبدیل به گل کند تا تیمش امیدوار به پیروزی شود.

 

 

 

کره جنوبی 2 - ازبکستان 1(دقیقه 85: کو جائه چول): کره‌ای‌ها که به دنبال 3 امتیاز مهم این مسابقه بودند پنج دقیقه پیش از پایان مسابقه روی یکی از موقعیت‌هایشان و بازی مستقمی، با ضربه‌ی سر کیم و پاس او، توسط جائه چول به گل دوم و برتری رسیدند.

 

 

 


* چین 0 - قطر 0 ؛ ناامیدهای جام جهانی

 

استادیوم: تودونگ چین / داور: محند قاسم اسی سارای (عراق) / ساعت 15:05


ترکیب چین:

یان جانلینگ، فنگ ژیااُتینگ، ژانگ لینپنگ، جیانگ ژیپنگ، فنگ می، ژنگ ژی، وو ژی، ژانگ ژیژه، هوانگ بوئن(82- ژائو لین)، ژانگ یونینگ(73- یو دابائو) و وولی(64- چائو یوندینگ)

سرمربی: مارچلو لیپی

 

ترکیب قطر:

سعد الشعیب، محمد موسی(88- حمید اسماعیل)، محمد کاسولا، علی اسدالله(57- رودریگو تاباتا)، کریم بودیاف، ماجد ابراهیم، بوعلم خوخی، میگل پدرو کوریرا، حسن الهیدوس(76- احمدمحمد السعید)، لوئیس مارتن جونیور و سباستیان سوریا

سرمربی: خورخه فوساتی

 

اخطار

فنگ می(3+90) از چین

سعد الشعیب(86)، محمد موسی(88) و سباستین سوریا(3+90) از قطر

 

 

 

 

 


 

* زنده؛ سوریه 0 - ایران 0

 

استادیوم: تانکو عبدالرحمان مالزی / داور: علی صباح القیسی (عراق) / ساعت 16:00


ترکیب سوریه

ابراهیم عالمه، احمد الصالح(21- زهیر المدانی)، عمرو میدانی، علاء الشبلی، مؤید عجان، خالد المبیض، تامر الحاج محمد، المواس، عمرو جنیات، عمر خریبین وسنحاریب ملکی

سرمربی: ایمن الحکیم

 

ترکیب ایران:

سوشا مکانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید جلال حسینی، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(60- رضا قوچان‌نژاد)، اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

 

اخطار

علاء الشبلی(2+45) از سوریه

 

 

 

 


** گروه B


* ژاپن 2 - عربستان 1 ؛ برد پُر حاشیه سامورایی‌ها

 

استادیوم: سایتاما ژاپن / داور: محمدتقی الجفری (سنگاپور) / ساعت 14:05

 

ترکیب ژاپن


شوساکو نیشی‌کاوا، مایا یوشیدا، ماساتو موریشیگه، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، یویا کوبو(46- کیسوکه هوندا)، یویا اوساکو(4+90- شینجی اوکازاکی)، هوتارو یاماگوچی، ماکاتو هاسه‌به، هیروشی کیوتاکه(64- شینجی کاگاوا) و گنگی هاراگوچی


سرمربی: وحید هلیلهوژیچ

 

ترکیب عربستان


محمد العویس، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، حسن فلاتاح، یاسر الشهرانی، عبدالملک الخیبری(70- عبدالمجید الرویلی)، سلمان الفرج، یحیی الشهری(57- فهد الموالد)، نواف العابد، تیسیر الجاسم(79- ناصر الشمرانی) و محمد السهلاوی


سرمربی: فن مارویک

 

اخطار:

 

هیروکی ساکای(88) از ژاپن


عبدالملک الخیبری(9)، حسن فلاتاح(10)، اسامه هوساوی(48 و 3+90)  و ناصر الشمرانی(3+90) از عربستان

 

اخراج

اسامه هوساوی(3+90) از عربستان

 

شرح گل ها:

 

ژاپن 1 - عربستان 0 (دقیقه 45: هیروشی کیوتاکه): سامورایی‌ها در آخرین دقیقه نیمه اول روی شوت هیروشی کیوتاکه از پشت محوطه و برخورد توپ به دست مدافع عربستان صاحب پنالتی مشکوکی که اعتراض حریفشان را به همراه داشت شدند؛ کیوتاکه که پنالتی را گرفته بود خود پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت محمد العویس و زدن توپ به سمت راست دروازه توانست گل اول بازی را برای ژاپن به ثمر رساند.
 

ژاپن 2 - عربستان 0 (دقیقه 80: گنکی هاراگوچی): هنوز 10 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که ژاپن روی کار تیمی و برنامه‌ریزی شده با توپ ارسالی از جناح چپ، توسط هاراگوچی به گل دوم دست یافت.


ژاپن 2 - عربستان 1 (دقیقه 90: عمر هوساوی): در لحظات پایانی مسابقه عربستان برای جبران نتیجه تلاش کرد که هوساوی مدافع پیشتاخته این تیم روی دو توپ ریباند شده و البته شرایط مشکوک به آفساید از محوطه 6 قدم برای عربستان گل زد و اختلاف را به حداقل رساند.

 

 

 

 

 


* تایلند 2 - استرالیا 2؛ پنالتی هم به داد کانگوروها نرسید

 

استادیوم: راجامانگالا / داور: فهد جابر المری (قطر) / ساعت 15:30

 

ترکیب تایلند:

کوین تامساتچانان، سیراتون بونماسان، تانابون کسارات، دو ترایستان، آدیسون پرامراک(82- ناتاپون مالوفون)، چاناتپ سونگ‌کراسین، ساراچ یوین، پوکائو آنان، پراتوم چوتونگ، سیروچ چاتونگ(2+90- رونگرات) و تیراسیل دانگ‌دا

سرمربی: کیاتیسوک سناموآنگ

 

ترکیب استرالیا:

متیو رایان، جمی مک‌لارن(59- مارک میلیگان)، ترنت ساینسبوری، میلوس دگنک، برد اسمیت، متیو اسپیرانویچ(79- جکسون ایروینه)، میل جدیناک، توماس روگیچ، آرون موی، متیو لکی(59- ناتان بورنس) و رابی کروسه

سرمربی: آنگه پوستکوگلو

 

 

اخطار

چاناتپ سونگ‌کراسین(8) از تایلند

 

جکسون ایروینه(90) از استرالیا

 

 

شرح گل ها:

 

تایلند 0 - استرالیا 1 (دقیقه 9: میل جدیناک): با خطایی که چاناتپ در محوطه جریمه خودی انجام داد استرالیا صاحب پنالتی شد که جدیناک آن را تبدیل به گل کرد.

 

 

تایلند 1 - استرالیا 1 (دقیقه 20: تیراسیل دانگ‌دا): برتری استرالیا فقط 11 دقیقه ادامه داشت و دانگ‌دا موفق شد دروازه استرالیا را باز کند و دومین گل تیمش در مقدماتی جام جهانی را به ثمر رساند.

 

تایلند 2 - استرالیا 1 (دقیقه 57: تیراسیل دانگ‌دا): تایلند که در چها بازی قبل فقط یک گل زده بود به کار بزرگ خود برابر استرالیا ادامه داد و دومین گل را وارد دروازه این تیم کرد؛ این بار هم دانگ‌دا از روی نقطه پنالتی گل تایلند را به ثمر رساند و آنها را پیش انداخت.

 


تایلند 2 - استرالیا 2 (دقیقه 65: میل جدیناک): استرالیا برای دومین بار در این مسابقه صاحب پنالتی شد که باز هم جدیناک موفق شد آن را تبدیل به گل کند و بازی را به تساوی بکشاند.

 

 

 


* امارات - عراق

استادیوم: محمد بن زاید / داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان) / ساعت 18:50


ترکیب امارات

سرمربی: مهدی علی

ترکیب عراق

سرمربی: راضی شنایشل

 

منبع: ورزش سه