هشدار جدی به بازیکنان تیم ملی
تیم ملی کشورمان امروز باید برابر چین به میدان برود اما ملی پوشان باید یک هشدار بزرگ را جدی بگیرند.

 قضیه از این قرار است که با ابلاغ کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار ایران مقابل چین را یک تیم داوری از کشور سنگاپور قضاوت خواهد کرد. این داور که محمدتقی الجعفری نام دارد، داوری مسلمان و خوش استیل است اما اخلاق منحصر به فردی دارد.

محمدتقی الجعفری در روز 10 اسفندماه سال 1395 دیدار پرسپولیس مقابل الوحده امارات از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2017 را در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی سوت زد. دیداری که البته با پیروزی 3 بر 2 سرخپوشان تهرانی به اتمام رسید و شاگردان برانکو در آن بازی حساس، 3 امتیاز جذاب را به چنگ آوردند اما در حاشیه این دیدار، بحث داوری بسیار مهم بود.

محمدتقی الجعفری داور سنگاپوری چند باری در طول بازی دچار اشتباه شد تا صدای هر دو سرمربی را دربیاورد. او سه بار به بازیکنان پرسپولیس و دو بار به بازیکنان الوحده کارت زرد نشان داد که مشخص می کند داوری کاملا جدی است و عجیب اینکه فقط یک کدام از این کارت ها، به خاطر خطای مسلم رقم خورد و 4 کارت دیگر به بازیکنان، به خاطر مسائل غیرفنی بود.

محسن مسلمان، سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند در آن دیدار از این داور سنگاپوری کارت گرفتند که مسلمان به خاطر اعتراض و بیرانوند به علت اتلاف وقت، اخطارهای شان ثبت شد. همچنین عبدالبسیط و الغفری از الوحده نیز به خاطر ادامه دادن به اعتراضات شان علیه تیم داوری، اخطار گرفتند.

با این حساب، بازیکنان تیم ملی باید کاملا حواس شان را جمع بازی کنند و هرگز وارد حاشیه نشوند زیرا ممکن است با هر اعتراض ساده، از داور بی حوصله سنگاپوری کارت زرد بگیرند و بازی های حساس در آینده را از دست بدهند. این یک هشدار جدی به تک تک ملی پوشان است که فقط به فکر بازی خود باشند.

 

منبع: جام نیوز