ایران 2 - توگو 0؛ نمره قبولی برای تیم دوم ایران
ملی پوشان ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود جهت آماده شدن برای جام جهانی توانستند با دو گل از سد توگو بگذرند.

پیروزی ایران مقابل توگو

دو گل کریم انصاری فرد در این دیدار باعث شد تا اولین پیروزی تیم کی روش در راه آماده سازی برای جام جهانی به دست بیاید. ملی پوشان ایران که چند روز دیگر باید برابر روسیه قرار بگیرند اولین بازی تدارکاتی خود را به سلامت و با پیروزی به پایان رساندند.

ترکیب ایران

حامد لک، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی زادگان(73 سیدجلال حسینی)، وریا غفوری، احسان حاج صفی(46 سعید آقایی)، سعید عزت اللهی(46 امید ابراهیمی)، احمد عبدالله زاده(73 وحید امیری)، مهدی ترابی(77 اکبر ایمانی)، سامان قدوس(63 رضا قوچان نژاد)، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد
سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب توگو

سابیرو واسا، فرانکو آتچو(84 آتسو سکو)، حکیم اوروساما، ماتیو دوساوی (75 سنام وومه)، اورو اوکوریکو(65 ماکیلبه کولون)، استیو لاوسن، کوکو (75 گیلائوم ینوسی)، لالاوله آتاکورا، فودولابا، اورتگا دینه و ایلهاس ببو(65 کوملان آبگنیادان)
سرمربی: کلود لروی

شرح گل ها

ایزان 1 توگو 0(دقیقه 51، کریم انصاری فرد): شوت محکم سامان قدوس از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان توگو دفع شد اما کریم انصاری فرد با فرصت طلبی از توپ برگشتی نهایت استفاده را برد و توانست دروازه حریف را باز کند.

ایران 2 توگو 0(دقیقه 59، کریم انصاری فرد): یک حمله سریع از سوی ملی پوشان ایران که از روی یک ضربه ایستگاهی آغاز شد باعث شد تا امید ابراهیمی تازه به میدان آمده از کناره راست با یک پاس کات بک توپ را به درون محوطه شش قدم فرستاد و بازهم انصاری فرد با جاگیری خوب خود توانست خیلی زود به توپ برسد و آن را وارد دروازه توگو کند.

بهترین بازیکن:

طبیعتا کریم انصاری فرد با دو گلی که در این دیدار وارد دروازه حریف کرد را می توان بهترین بازیکن دیدار انتخاب کرد. مهاجم ایرانی المپیاکوس با جایگیری و فرصت طلبی توانست دو بار گلزنی کند.
مهدی ترابی نیز یکی از بهترین بازیکنان ایران در این دیدار بود. هافبک تکنیکی تیم ملی در این دیدار پشت مهاجمان بازی می کرد و تا زمانی که در میدان حضور داشت با پاس ها و حرکات رو به جلوی خود آهنگ حملات تیم ملی را تنظیم می کرد.
سامان قدوس نیز در اولین بازی خود توانست بدرخشد و بارها با حرکات خود خط دفاعی توگویی ها را به هم بریزد. او روی گل اول ایران نیز تاثیر مستقیم داشت.
به این نفرات باید روزبه چشمی را هم اضافه کرد که با وجود حضور در قلب خط دفاعی روز پرفروغی را پشت سر گذاشت و تمام ضربات اول روی دروازه ایران را زد.

شرح بازی:

ملی پوشان ایران موفق شدند پس از یک نیمه سرد، در 45 دقیقه دوم بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و 2 بار دروازه حریف را باز کنند و در نهایت با پیروزی به کار خود خاتمه دهند.
کارلوس کی روش برای این دیدار از ترکیب عجیبی استفاده کرد و بازیکنان اصلی تیم ملی را به استثنای یکی دو نفر نیمکت نشین کرد و با نفرات ذخیره خود پا به میدان گذاشت. بازی با حملات ایران آغاز شد و از همان ابتدا پیدا بود حتی ذخیره های تیم ملی نیز یک سر و گردن از حریف خود بالاترند. چند حمله پیاپی در 20 دقیقه ابتدایی دروازه حریف زردپوش را با خطرات جدی مواجه کرد اما هیچکدام از آنها سودی برای تیم ملی نداشت تا از میانه های نیمه اول توگویی ها نیز پیش بکشند و راه دروازه ایران را درپیش بگیرند.

دقایق میانی نیمه اول که حاصل آن دو، سه حمله خطرناک برای توگویی ها بود تیم ملی یکی از بی برنامه ترین بازی های خود را به نمایش می گذاشت. یک بازی بی هدف که دقیقا مشخص نبود چه اتفاقی باید در آن بیفتد تا دروازه توگو با خطر روبرو شود. ابن مدل بازی ایران تا دقایق پایانی انجام گرفت و تنها در دقایق پایانی بازهم از روی ارسال از ضربات ایستگاهی ملی پوشان می توانستند به گل برسند که آن هم به دلیل بی دقتی مهاجمان از دست رفت.

اما همانطور که انتظار می رفت تعویض های کی روش از همان آغاز نیمه دوم شروع شد و او هر 10 دقیقه یک بار، دو بازیکن خود را از زمین بیرون می آورد. تعویض هایی که در نهایت به سود تیم ملی شد و روند حرکتی این تیم را در نیمه دوم برخلاف 45 دقیقه ابتدایی سریع تر کرد. روندی که در نهایت باعث شد تا ملی پوشان ایران دو بار با فرصت طلبی خود به گل برسند و شرایط را برای پیروزی خود مهیا کنند.

سرمربی تیم ملی که می خواست اغلب بازیکنانش را در این بازی گرم کند 17 نفر از آنها را به میدان فرستاد و البته با تفکراتی که داشت در نیمه دوم سعی در هجومی تر کردن تیم داشت تا در نهایت بتواند در برابر حریف کم نام و نشان به برتری برسد و همین اتفاق هم افتاد. البته از بازی خوبی تیم مهمان نیز نمی توان گذشت، توگویی ها در این دیدار چند بار تا مرز فروپاشی دروازه ایران پیش رفتند اما در نهایت موفق به این کار نشدند تا به عنوان تیم بازنده زمین را ترک کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com