استوارت بینگهام مسن‌ترین قهرمان اسنوکر جهان شد!
استوارت بینگهام قهرمان اسنوکر حرفه‌ای جهان شد.

شب گذشته در فینال مسابقه‌های جهانی اسنوکر، "استوارت بینگهام" توانست با نتیجه 18 بر 15 "شوان مورفی" را شکست دهد و برای اولین بار قهرمان جهان شود. "شوان مورفی" در سال 2005 قهرمان جهان شده بود.

"بینگهام" درباره این پیروزی گفت: هنگامی که نتیجه 15 – 15 شد من فکر کردم که بازی را از دست داده‌ام. 64 دقیقه طول کشید تا نتیجه 16 – 15 شود و این من را آرام کرد. این مسابقه برایم بسیار اهمیت داشت. من 20 سال فعالیت حرفه‌ای داشته‌ام. دوستان و خانواده‌ام از من حمایت کردند. این شرایط برایم باور نکردنی بود.

از سال 2000 تاکنون این دومین بار است که "بینگهام" توانسته راند دوم را پشت سر بگذارد. دو سال پیش در مسابقه‌های جهانی "او سولیوان" او را شکست داد و از بین 8 نفر حذف شد.

بینگهام 39 ساله به دلیل اینکه مسن‌ترین قهرمان جهان از سال 1978 تاکنون بوده است یک چک 300 هزار پوندی دریافت کرد. "بینگهام" تا به حال یک میلیون و 700 هزار پوند از مسابقات مختلف جایزه برده و این اولین قهرمانی او در مسابقات جهانی بود.

بینگهام از سال 1995 فعالیت حرفه‌ای دارد اما از سال 2011 که در مسابقه‌های اپن استرالیا قهرمان شده بود، تاکنون در مسابقه‌های سطح بالا مقام نیاورده بود. افراد بسیار کمی روی قهرمانی "بینگهام" در این دوره از مسابقه‌ها حساب می‌کردند اما او در 17 روز مسابقه در شفیلد توانست "اوسولیوان" و "جود ترامپ" را شکست دهد و برتری خود را اثبات کند.

"بینگهام" در مصاحبه خود با BBC گفت: من باید از مادرم، پدرم، همسرم، خانواده‌ام و تمامی تیم تشکر کنم. من 20 سال فعالیت حرفه‌ای داشتم و فراز و نشیب‌هایی بر سر راهم بود. خانواده و دوستانم از من حمایت کردند. این باور نکردنی است.

"مورفی" 32 ساله که در این مسابقه شکست خورد، اسنوکرباز شماره 8 جهان است. او در سال 2005 قهرمان جهان شده و در سال 2009 به فینال رقابت‌ها راه یافته بود. او بعد از شکست خود گفت: برای من شب بزرگی بود اما آن طور که می‌خواستم به پایان نرسید. من با آمادگی کامل به این مسابقه آمدم و بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم. فکر می‌کنم هیچ بازیکن دیگری از "استوارت" برای این مقام شایسته‌تر نبود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir