نتیجه والیبال ایران و آمریکا در لیگ جهانی
ملی پوشان والیبال ایران و آمریکا از ساعت 6:40 صبح یکشنبه(امروز) کار خود را در لیگ جهانی آغاز کردند. این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر یک با پیروزی آمریکا به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در لیگ جهانی به مصاف آمریکا رفت که در این دیدار از حمایت تماشاگران ایرانی که بیشتر از تماشاگران آمریکایی بودند بهره می بردند. ملی پوشان والیبال ایران با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف، فرهاد قائمی، علیزاده(لیبرو)، میرزاجانپور و موسوی مقابل آمریکا قرار گرفتند.

ست اول 25 بر 19 آمریکا

ست اول با سرویس معروف آغاز شد. استراحت فنی اول با امتیاز 8 بر 4 به نفع آمریکا به پایان رسید. بازیکنان آمریکا با سرویس های خوب و توپ گیری در آخر زمین اجازه امتیاز گرفتن به بازیکنان ایران نمی دادند و این باعث شده بود از همان ابتدا فاصله امتیازی خود را افزایش دهند.

در حالی که آمریکا با امتیاز 15 بر 11 جلو بود سرویس های خوب میرزاجانپور باعث شد تا ایران به امتیاز 14 برسد و مربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کند تا جلوی روند امتیازگیری ایران را متوقف کند. استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 14 به پایان رسید.

در امتیاز 19 آمریکا، بازیکنان ایران با دفاع های خوب طی چند رفت و برگشت اجازه امتیازگیری به آمریکا نمی دادند تا اینکه ضربه سعید معروف به مدافع آمریکا برخورد کرد و امتیاز 16 برای ایران بدست آمد. آمریکا فاصله خود را حفظ کرد تا این ست با نتیجه 25 بر 19 به نفع آمریکا به پایان برسد.

ست دوم 25 بر 22 آمریکا

این ست با برتری 3 بر صفر بازیکنان ایران آغاز شد اما آمریکایی ها به خود آمدند و بازی را 3 بر 3 مساوی کردند. صدای ایران ایران در ورزشگاه طنین انداز شده بود و دو تیم پایاپای در امتیازات پیش می رفتند تا اینکه استراحت فنی اول 8 بر 6 به نفع آمریکا به پایان رسید.

پس از استراحت فنی اول اشتباهات بازیکنان ایران زیاد شد و این باعث شد تا آمریکا فاصله امتیازی خود را افزایش دهد تا استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 13 بازهم به سود آمریکا به پایان برسد. در این ست دفاع خوب آمریکا و بی دقتی بازیکنان ایران در زدن اسپک و دریافت باعث شد تا فاصله امتیازی افزایش پیدا کند و آمریکا تا امتیاز 22 بر 18 پیش برود اما به یکباره بازیکنان ایران به خود آمدند و با اسپک ها خوب شهرام محمودی سه امتیاز پیاپی گرفتند و بازی را 22 بر 20 کردند.

بازی خوب ملی پوشان ایران در این ست ادامه داشت ولی در لحظات حساس بازیکنان ایران امتیاز از دست دادند تا این ست با نتیجه 25 بر 22 با پیروزی آمریکا به پایان برسد.

ست سوم 25 بر 23 ایران

ملی پوشان ایران که بازی را از دست رفته می دیدند با تمام قوا در این ست به مصاف آمریکا رفتند و با یک بازی خوب استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 4 به سود ایران به پایان رسید. پس از استراحت فنی اول بازی خوب بازیکنان ایران در دفاع و حمله ادامه داشت و ایران 12 بر 5 جلو افتاد.

آمریکایی ها با سرویس های خوب "کریستینسون" توانستند چندین امتیاز کسب کنند و اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا این دیدار 15 بر 13 شود. سرویس "کریستینسون" با تور برخورد کرد و امتیاز 14 به ایران رسید و در ادامه در یک رفت و برگشت ملی پوشان ایران امتیاز 15 را کسب کردند و بازی را به تساوی کشاندند اما آمریکایی ها امتیاز 16 را کسب کردند و به استراحت فنی دوم رفتند.

پس از استراحت فنی دوم بازیکنان ایران بازهم به بازی خوبشان برگشتند و حضور ظریف در این ست کمک بسیار زیادی به دریافت های ایران کرد و با پاس های خوب معروف و دفاع های بی نقص موسوی تیم والیبال ایران توانست 25 بر 23 ست سوم را با پیروزی به پایان برساند.

ست چهارم 25 بر 23 آمریکا

این ست را هم بازیکنان ایران با قدرت و خوب شروع کردند و سه امتیاز پیاپی کسب کردند. بازی بی نقص ملی پوشان ایران ادامه داشت و اشتباهات زیاد بازیکنان آمریکا که تحت تاثیر ایرانیان ورزشگاه لس آنجلس هم قرار گرفته بودند باعث شد تا استراحت فنی اول 8 بر 7 به سود ایران شود.

دو تیم در ادامه پایاپای پیش رفتند و هیچ کدام از دو تیم قصد امتیاز از دست دادن و عقب افتادن از حریف را نداشتند و آمریکایی ها سرویس از دست می دادند و ایرانی ها در دریافت ناموفق بودند تا آمریکا با نتیجه 16 بر 13 به استراحت فنی دوم برود.

بازیکنان آمریکا به روند امتیازگیری خود ادامه دادند تا اینکه کواچ با دو تعویض جریان بازی را عوض کرد و دفاع های خوب عادل غلامی و سرویس های عالی مهدوی در امتیاز 22 برابر شدند اما آمریکایی ها پس از یک وقت استراحت توانستند با نتیجه 25 بر 23 در این ست به پیروزی برسند.

این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر یک با پیروزی آمریکا به پایان رسید.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی