نتیجه والیبال ایران و لهستان در لیگ جهانی
تیم های والیبال ایران و لهستان در اولین دیدار خود برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر یک لهستان به پایان رسید.

والیبال لهستان با دو برد و ایران با دو باخت پای به این مسابقه حساس گذاشتند. تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود در رقابت‌های لیگ جهانی مقابل آمریکا با نتایج مشابه 3 بر یک مغلوب شد و حالا در دوگانه دوم خود برابر لهستان، قهرمان جهان در سال 2014 قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران با لباس یکدست سرمه ای و با ترکیب معروف، فائزی، غفور، موسوی، ظریف و میرزاجانپور مقابل سفید و قرمز پوشان لهستان قرار گرفت.

ست اول 25 بر 20 لهستان

ست اول با سرویس لهستانی ها آغاز شد. لهستان با دفاع های خوب و اسپک های هدفمند توانست با نتیجه 8 بر 4 و اختلاف دو برابری به استراحت فنی اول برود. در ادامه با اشتباه لهستانی ها در سرویس زدن و دقت بازیکنان ایران در ضربات آخر باعث شد تا فاصله امتیازی را به عدد یک برسانند و بازی 13 بر 12 شود.

در ادامه بی دقتی موسوی و غفور در سرویس زدن باعث شد تا ایران امتیاز از دست بدهد و استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 14 به نفع لهستان به پایان برسد. ملی پوشان ایران در دریافت مشکل داشتند و دو امتیاز پیاپی را به لهستان دادند تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. بی دقتی بازیکنان ایران در دریافت و اسپک ادامه داشت و پشت سرهم امتیاز از دست می دادند تا لهستان این ست را با نتیجه 25 بر 20 پیروز شود.

ست دوم 25 بر 22 لهستان

در این ست دو تیم پایاپای پیش می رفتند اما قدرت لهستانی ها در اسپک و اشتباه ملی پوشان ایران در سرویس بسیار مشهود بود. لهستان با نتیجه 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفت. دو تیم همچنان پایاپای پیش می رفتند و بازیکنان ایران قصد عقب نشینی نداشتند و فاصله یک امتیازی را تا نتیجه 15 بر 14 حفظ کردند اما لهستان با نتیجه 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفت.

همانند ست اول بازیکنان ایران در دریافت و دفاع مشکل داشتند و لهستانی ها به راحتی توپ های خود را به امتیاز تبدیل می کردند. هرچقدر ملی پوشان والیبال ایران با تلاش امتیاز کسب می کردند اما در سرویس راحت امتیاز از دست می دادند و سرویس های خود را به تور می زدند. بازیکنان والیبال ایران در این دیدار اصلا خوب نبودند و هیچ نشانی از قدرت تیم والیبال ایران در سال گذشته نداشتند تا این ست 25 بر 22 به نفع لهستان به پایان برسد.

ست سوم 25 بر 21 ایران

ملی پوشان ایران با تمام قوا در این ست به میدان آمدند و با یک شروع خوب فاصله دو امتیازی ایجاد کردند. بازیکنان ایران توانستند در نهایت با نتیجه 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند. بازی خوب بازیکنان ایران ادامه داشت و بازی بی نقصی را در ست سوم ارائه دادند و با روحیه خوب استراحت فنی دوم را با نتیجه 16 بر 12 به پایان رساندند.

بازیکنان ایران با روحیه خوبی که به دست آورده بودند برخلاف دو ست قبلی دفاع های خوبی انجام می دادند و پشت سرهم امتیاز کسب می کردند تا در نتیجه 18 بر 12 سرمربی لهستان درخواست وقت استراحت کند. اسپک های خوب معنوی نژاد و شهرام محمودی لهستانی ها را در امتیاز گیری عاجز کرده بود تا در نهایت این ست را والیبال ایران با نتیجه 25 بر 21 پیروز شود.

ست چهارم 27 بر 25 لهستان

این ست را لهستانی ها با قدرت شروع کردند و با سرویس های خوب "کورک" توانستند با اختلاف زیاد و با نتیجه 8 بر 3 به استراحت فنی اول بروند. "کورک" در این ست ستاره لهستان بود و با دفاع، اسپک و سرویس برای لهستان امتیاز کسب می کرد تا فاصله امتیازی را همچنان حفظ کند. استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 10 با برتری لهستان به پایان رسید.

معنوی نژاد با سرویس های خوب خود توانست دو امتیاز پشت سرهم کسب کند و ایران را به امتیاز 13 برساند و در ادامه دفاع خوب غلامی ایران را به امتیاز 14 رساند تا فاصله امتیازها به عدد سه برسد و لهستان 17 بر 14 جلو باشد. عبادی پور با اسپک خوب و یک سرویس خوب دیگر در ادامه دو امتیاز برای ایران کسب کرد تا امتیازها 21 بر 18 به سود لهستان باشد.

اسپک های خوب محمودی و غلامی و اشتباه لهستانی ها باعث شد تا ایران چند امتیاز پشت سرهم کسب کند و در امتیاز 22 با لهستان برابر شود. روحیه خوب و جنگنده بازیکنان ایران باعث شد تا با قدرت کار را ادامه دهند و دو تیم در امتیاز 24 برابر باشند و کار به امتیاز 26 کشیده شود. دو تیم نمی خواستند این ست را واگذار کنند و با قدرت کار را ادامه می دادند تا اینکه در نهایت این ست با نتیجه 27 بر 25 به نفع لهستان به پایان برسد.

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را همانند دو بازی قبلی با نتیجه 3 بر یک واگذار کرد تا بدون امتیاز در قعر جدول گروه B  قرار داشته باشد.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی