والیبالیست‌های ایران به دنبال کسب شش امتیاز ارزشمند از لهستان
تیم ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 روز جمعه میزبان تیم قدرتمند لهستان است.

تیم ‌ملی والیبال ایران از ساعت 21 روزهای جمعه و یکشنبه (پنجم و هفتم تیر ماه) میزبان لهستان، قهرمان جهان است. ملی‌پوشان والیبال ایران پیش از این، دو مسابقه در خانه حریف داشتند و با وجود شکست مقابل آنها یک امتیاز گرفتند. حالا شاگردان "اسلوبودان کواچ"(Slobodan Kovač) در خانه انگیزه زیادی دارند تا انتقام باخت‌های قبلی را بگیرند و با توجه به شرایط جدول و نزدیکی امتیازهای ایران و لهستان دو بازی رو در روی این دو تیم می‌تواند تکلیف تیم‌های صعود کننده را مشخص کند.

لهستان که سال گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌های جهان را از آن خود کرد یکی از کشورهای صاحب سبک در والیبال به شمار می‌رود که مردمش علاقه زیادی به این ورزش دارند.

این تیم لهستانی یک مدال طلای المپیک و دو طلای قهرمانی جهان و یک طلای لیگ جهانی را در کارنامه دارد. لهستانی‌ها همواره در رقابت‌های قهرمانی اروپا و سایر تورنمنت‌های معتبر از تیم‌های مدعی به شمار می‌رفتند.

"باتروس کورک" و "متیوس بینیک" جزو شاخص ترین بازیکنان لهستان هستند که نقش اصلی را در حملات این تیم ایفا می‌کنند. "بینیک" یکی از مهره‌های اصلی لهستان در دفاع روی تور است.

تیم ملی والیبال ایران هم در دور برگشت رقابت‌های لیگ جهانی تا این‌جا موفق به دو پیروزی مقتدرانه برابر آمریکا مدافع قهرمانی این مسابقات شده است. ملی‌پوشان ایران انگیزه زیادی دارند تا بتوانند در خانه شش امتیاز ارزشمند دیگر هم از لهستان بگیرند و صعود خود را به دور بعدی تسهیل کنند.

در حال‌ حاضر آمریکا با 17 امتیاز صدرنشین است. لهستان و ایران به ترتیب 16 و 13 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و روسیه تنها با کسب دو امتیاز قعرنشین است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir