نتیجه دیدار والیبال ایران و لهستان در لیگ جهانی 2015
تیم ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال مقابل تیم قدرتمند لهستان قرار گرفت که این دیدار با پیروزی 3 بر 2 ایران تمام شد.

تیم ‌ملی والیبال ایران از ساعت 21 امشب (جمعه) میزبان لهستان، قهرمان جهان بود. ملی‌پوشان والیبال ایران پیش از این، دو مسابقه در خانه حریف داشتند و با وجود شکست مقابل آنها یک امتیاز گرفتند. با توجه به شرایط جدول و نزدیکی امتیازهای ایران و لهستان دو بازی رو در روی این دو تیم می‌تواند تکلیف تیم‌های صعود کننده را مشخص کند.

ملی پوشان والیبال ایران با لباس های یکدست قرمز مقابل سفید و قرمز پوشان لهستان قرار گرفتند. تیم ملی والیبال ایران با ترکیب محمودی، عبادی پور، معروف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و مرندی بازی را آغاز کرد. بازیکنان والیبال ایران در یک بازی سخت و نفس گیر توانستند با غیرت ایرانی، لهستان را 3 بر 2 شکست دهند و پنجمین پیروزی خود در لیگ جهانی والیبال را کسب کنند.

ست اول 25 بر 21 ایران

این ست با سرویس لهستانی ها آغاز شد اما جو سنگین ورزشگاه آزادی باعث شد تا این توپ به تور برخورد کند و اولین امتیاز برای ایران کسب شود. دو تیم در امتیاز چهار برابر پیش می رفتند که موسوی با یک سرویس عالی امتیاز 5 را برای ایران کسب کرد.

اشتباهات بازیکنان لهستان در ضربات آخر باعث شد تا سه امتیاز پیاپی از دست بدهند و ایران با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول برود. جو سنگین سالن 12 هزار نفری آزادی تمرکز لهستانی ها را بهم ریخته بود و نمی توانستند بازی خود را ارائه دهند و اشتباهات زیادی داشتند و امتیازهای بسیاری را از دست دادند.

ملی پوشان ایران با نتیجه 16 بر 13 و اختلاف امتیازی خوب به استراحت فنی دوم رفتند. پس از استراحت فنی دوم دو تیم سرویس های زیادی را از دست دادند اما بی دقتی ملی پوشان ایران در ضربات آخر باعث شد تا فاصله امتیازی کم شود و نتیجه 19 بر 17 همچنان به سود ایران باشد.

میرزاجانپور در یک صحنه مصدوم شد و قائمی به جای او وارد زمین شد. او با یک سرویس هدف دار امتیاز 21 را برای ایران کسب کرد. بازیکنان ایران در دریافت و اسپک عالی کار می کردند و تمام توپ ها را به امتیاز تبدیل می کردند تا ایران 24 بر 21 از لهستان پیش باشد. در امتیاز 24 "کوبیاک"(Kubiak) به شدت به داور اعتراض می کرد و اعتقاد داشت که بازیکنان ایران بیشتر از سه ضربه زده اند اما داور اعتراض او را وارد ندانست و این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع ایران به پایان رسید.

ست دوم 25 بر 23 لهستان

بازیکنان لهستان ست دوم را با قدرت آغاز کردند و سه بر صفر از ایران پیش افتادند. موسوی با یک دفاع و اسپک خوب توانست دو امتیاز برای ایران کسب کند و بازی 4 بر 3 به سود لهستان ادامه داشته باشد. دو سرویس اشتباه از لهستان و حملات خوب بازیکنان ایران امتیاز 6 را برای ایران در پی داشت اما اشتباه موسوی در سرویس باعث شد تا لهستان با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول برود.

پس از استراحت فنی اول بازیکنان ایران با دفاع های خوب توانستند 9 بر 8 از لهستان پیش بیفتند. دو تیم تا امتیاز 13 برابر با هم پیش می رفتند و نمی خواستند از همدیگر عقب بیفتند اما دفاع موسوی باعث شد تا ایران 14 بر 13 از لهستان جلو باشد. اما اشتباه ملی پوشان ایران در دریافت باعث شد تا استراحت فنی دوم 16 بر 15 به نفع لهستان به پایان برسد.

در این ست عادل غلامی عالی کار می کرد و در دفاع روی تور برای ایران امتیاز کسب می کرد. ایران با سه امتیاز پیاپی توانست 18 بر 17 از لهستان پیش بیفتد. ملی پوشان ایران با اسپک غلامی و سرویس عالی عبادی پور دو امتیاز پیاپی کسب کردند و بازی را با برتری 20 بر 19 ادامه می دادند. در امتیاز 21 داور اعتقاد به خطای محمودی داشت. کواچ درخواست ویدئو چک کرد اما داور بازهم رای به خطای محمودی داد که با اعتراض شدید کواچ و معروف همراه بود.

همه چیز در امتیاز 23 برابر شد اما جاگیری نامناسب بازیکنان ایران باعث شد تا اسپک بازیکن لهستان در زمین ایران بخوابد و لهستانی ها به امتیاز 24 برسند در ادامه بازیکنان لهستان امتیاز 25 را کسب کردند و 25 بر 23 پیروز این ست شدند.

ست سوم 25 بر 21 لهستان

دو تیم در این ست تا امتیاز سه برابر بودند اما اشتباه بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا لهستان 5 بر 3 جلو بیفتد.این فاصله امتیازی را لهستان حفظ کرد تا با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

ملی پوشان ایران در ادامه به خود آمدند و با دریافت های خوب و اسپک های عالی بازی را 9 بر 9 برابر کردند. غلامی با زیرکی در دفاع روی تور جای خالی انداخت و امتیاز 10 را برای ایران کسب کرد. عبادی پور از پاس قائمی نهایت استفاده را برد و ایران را به امتیاز 11 رساند تا سرمربی لهستان در نتیجه 11 بر 9 درخواست وقت استراحت کند.

اشتباه بازیکنان ایران در ضربات نهایی و دریافت باعث شد تا لهستان در امتیاز 14 با ایران برابر شود. لهستانی ها با دریافت های خوب و دقت در ضربات نهایی با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباه بازیکنان ایران همچنان ادامه داشت و لهستان به جمع امتیازات خود اضافه می کرد و 19 بر 16 از ایران پیش بود که کواچ درخواست وقت استراحت کرد. استراحت فنی هم کمکی به بازیکنان ایران نکرد و آن ها تمرکز لازم را نداشتند و این شرایط را سخت کرده بود و لهستان 21 بر 18 پیش بود. لهستانی ها در این ست با اشتباه های پر تعداد بازیکنان ایران توانستند بیشتر امتیازات را کسب کنند و با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شوند.

ست چهارم 25 بر 16 ایران

این ست را دو تیم پایاپای پیش می رفتند و در امتیازات 4 برابر بودند اما بازی خوب میرزاجانپور در حمله باعث شد تا ایران با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول برود. با تلاش و بازی خوب ملی پوشان ایران در ادامه این فاصله امتیازی حفظ شد و ایران همچنان با چهار اختلاف امتیاز 12 بر 8 از لهستان پیش بود. بازیکنان ایران می دانستند اگر این ست را واگذار کنند در مقابل لهستان شکست خواهند خورد اما با غیرت ایرانی به مسابقه برگشتند و با همان چهار امتیاز اختلاف با نتیجه 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباه بازیکنان لهستان در دریافت باعث شد تا با فرصت طلبی بازیکنان ایران، دو امتیاز پیاپی کسب شود و ایران 19 بر 12 از لهستان پیش بیفتد. سرمربی لهستان که این ست را از دست رفته می دید دو بار درخواست وقت استراحت کرد. سرویس های خوب محمودی تا امتیاز 20 ادامه داشت و ایران 20 بر 12 از حریف پیش بود.

کواچ که از پیروزی در این ست خیالش راحت بود چند تعویض انجام داد تا بازیکنان اصلی برای ست پنجم استراحت کنند. بازیکنان جایگزین هم در ادامه بازی با قدرتی را به نمایش گذاشتند و شهرام محمودی با اسپک های خوب  و دقیق برای ایران امتیاز کسب می کرد. تیم ملی والیبال ایران در این ست با نتیجه 25 بر 16 پیروز شد.

ست پنجم 15 بر 10 ایران

این ست را بازیکنان ایران با قدرت آغاز کردند و دو امتیاز پیاپی کسب کردند. لهستانی ها با سرویس های هدف دار و موجی توانستند سه بر دو از ایران پیش بیفتند. در ادامه اشتباه بازیکنان لهستان در سرویس و دقت بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا ایران 7 بر 5 از لهستان پیش بیفتد. بازیکنان ایران با برتری 8 بر 6 زمین ها را عوض کردند تا این ست را ادامه دهند.

بازی در شرایط حساسی دنبال می شد و لهستانی ها در امتیاز 9 توانستند بازی را برابر کنند اما دریافت های عالی بازیکنان ایران و اسپک های خوب میرزاجانپور  و محمودی ایران را 11 بر 9 جلو انداخت. پس از امتیاز 11 ایران، سرمربی لهستان معترض بود و شدیدا به داور اعتراض می کرد. اعتراض های سرمربی لهستان باعث شد تا در جریان بازی وقفه ای ایجاد شود اما این وقفه به کمک لهستانی ها نیامد و ایران 12 بر 9 جلو بود.

شهرام محمودی امتیاز 14 را برای ایران کسب کرد و در ادامه میرزاجانپور امتیاز 15 را برای ایران کسب کرد تا ایران پیروز این ست شود و در نهایت با نتیجه 3 بر 2 پیروز از میدان خارج شوند.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی