نتیجه دیدار دوم والیبال ایران و لهستان در لیگ جهانی 2015
تیم های والیبال ایران و لهستان در دومین دیدار از ساعت 21 امروز(یکشنبه) در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر یک لهستان به پایان رسید.

حساس ترین بازی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2015 امشب برگزار شد، جایی که تکلیف صعود تا حد زیادی معلوم می شود. لهستان تیمی سرسخت نشان داد و پیروزی مقابل آن ها کار آسانی نبود اما باید این تیم را برد تا بتوان به دور بعد صعود کرد. بازیکنان والیبال لهستان که به جو ورزشگاه آزادی عادت کرده بودند توانستند با یک بازی برتر نسبت به تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر یک پیروز این دیدار شوند.

سرمه ای پوشان والیبال ایران با ترکیب شهرام محمودی، عبادی پور، غلامی، معروف، موسوی، میرزاجانپور و مرندی مقابل قرمز پوشان لهستان قرار گرفتند.

ست اول 25 بر 23 ایران

این ست با سرویس لهستانی ها آغاز شد اما محمودی با اسپک خوب خود اولین امتیاز را برای ایران کسب کرد. دو تیم پایاپای پیش می رفتند تا اینکه داور خطای محمودی را اعلام کرد و امتیاز 8 را به لهستان داد اما با درخواست ویدیو چک توسط کواچ، داور دستور داد تا سرویس تکرار شود و پس از آن با دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران امتیاز 8 به ایران رسید و با نتیجه 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

پس از استراحت فنی اول دو تیم همچنان پایاپای تا امتیاز 12 پیش می رفتند اما بازیکنان ایران با دریافت و اسپک های خوب توانستند فاصله امتیازی را زیاد کنند و 16 بر 13 به استراحت فنی دوم بروند.

هرچقدر بازیکنان ایران در دریافت و اسپک خوب کار می کردند و فاصله امتیازی را حفظ می کردند اما در سرویس بی دقت بودند و امتیاز از دست می دادند. بازی همچنان با همان سه اختلاف امتیاز 21 بر 18 به نفع ایران بود تا اینکه لهستانی ها توانستند دو امتیاز پیاپی کسب کنند و نتیجه را 21 بر 20 کنند. دو تیم بار دیگر پایاپای پیش می رفتند و در امتیاز 23 برابر بودند اما با جاخالی انداختن قائمی امتیاز 24 برای ایران به دست آمد و در نهایت ملی پوشان ایران با کسب امتیاز 25 توانستند ست اول را 25 بر 23 با پیروزی به پایان برسانند.

ست دوم 25 بر 20 لهستان

دو تیم تا امتیاز سه برابر پیش می رفتند اما بی دقتی بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا لهستان سه امتیاز پیاپی کسب کند و 6 بر 3 از ایران پیش بیفتد. موسوی با یک دفاع و سرویس خوب دو امتیاز برای ایران کسب کرد و بازی را 6 بر 5 کرد. در ادامه لهستانی ها دو امتیاز دیگر کسب کردند و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند.

بازیکنان ایران دو اختلاف امتیاز با لهستان را در امتیاز 10 توانستند جبران کنند و بازی را 10 بر 10 مساوی کنند. لهستانی ها با دقت در اسپک و سرویس توانستند سه امتیاز جلو بیفتند و نتیجه بازی را 13 بر 10 کنند. بازیکنان ایران تلاش می کردند تا فاصله امتیازی را کم کنند اما اسپک های خوب و هدفمند لهستانی ها اجازه این کار را به ملی پوشان ایران نمی داد و بازیکنان لهستان با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

ملی پوشان ایران با بی دقتی در ضربات آخر و اسپک امتیاز از دست می دادند و فاصله امتیازی رفته رفته بیشتر می شد تا اینکه نتیجه 19 بر 14 به نفع لهستان شد. بازیکنان لهستان فاصله امتیازی را حفظ کردند و توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 20 به نفع خود به پایان برسانند.

ست سوم 25 بر 20 لهستان

لهستانی ها این ست را خوب شروع کردند و سه بر صفر پیش افتادند. در ادامه بازیکنان ایران توانستند دو امتیاز کسب کنند تا بازی 3 بر 2 به سود لهستان شود. اما امتیاز سرویس "کوبیاک"(Kubiak) و خراب کردن دو سرویس توسط ملی پوشان ایران نتیجه را 6 بر 4 به نفع لهستان کرد. لهستانی ها با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول رفتند.

ملی پوشان ایران با سرویس های جهشی موجی و دریافت های خوب توانستند بازی را در نتیجه 9 برابر کنند. بازیکنان با غیرت ایران در ادامه با سرویس های هدف دار و اسپک های خوب نتیجه را 11 بر 10 کردند. اشتباه های عبادی پور در اسپک باعث شد تا ایران بار دیگر از لهستان عقب بیفتد و نتیجه 14 بر 11 به سود لهستان شود.

لهستانی ها با همان سه اختلاف امتیاز و برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند. ایران در دریافت ضعیف کار می کرد و این باعث شد تا فاصله امتیازی بیشتر و بیشتر شود و نتیجه 19 بر 15 به سود لهستان شود. با سرویس های موجی قائمی ایران به بازی برگشت و نتیجه را 19 بر 17 کرد.

بی دقتی بازیکنان ایران در دریافت همچنان ادامه داشت و کواچ راه حلی برای آن پیدا نکرده بود و لهستان با نتیجه 23 بر 19 از ایران پیش بود تا در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرد. تیم ملی والیبال لهستان با نتیجه 25 بر 20 پیروز این ست شد.

ست چهارم 25 بر 19 لهستان

این ست را لهستانی ها با دفاع های خوب روی تور و سرویس های هدف دار "کوبیاک" توانستند 4 بر 1 پیش بیفتند. در ادامه بازیکنان ایران در دریافت عالی کار کردند و با اسپک های قدرتی توانستند چندین امتیاز کسب کنند و 5 بر 4 از لهستان پیش بیفتند. دو تیم عقب نمی نشستند و با قدرت در امتیازگیری کار می کردند تا اینکه لهستان با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت.

دو تیم پایاپای پیش می رفتند اما لهستانی ها از اشتباه بازیکنان ایران در اسپک و دفاع استفاده کردند و 13 بر 9 از ایران پیش افتادند. لهستانی ها برتری خود را حفظ کردند و 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

بازیکنان ایران تلاش زیادی می کردند تا فاصله را کم کنند و به بازی برگردند اما لهستانی ها فاصله امتیازی را حفظ کردند و با نتیجه 25 بر 19 پیروز این ست شدند و در مجموع تیم ملی والیبال لهستان توانست با برتری سه بر یک پیروز این دیدار شود.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی