نتیجه دیدار والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی 2015
ملی پوشان والیبال ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی مقابل تیم ملی والیبال روسیه قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر صفر ایران به پایان رسید.

روسیه آخرین تیمی است که والیبالیست های ایرانی باید در لیگ جهانی والیبال رو در روی آن ها قرار بگیرند. دو تیم کمترین شانس را برای صعود به فینال دارند. تیم ملی والیبال ایران با لباس های یکدست سفید مقابل آبی پوشان روسیه قرار گرفتند.

ملی پوشان والیبال ایران با ترکیب محمودی، عبادی پور، معروف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و مرندی به میدان رفتند. بازیکنان والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر برابر روسیه امید خود را برای صعود از این گروه زنده نگه داشتند اما همه چیز به نتیجه امشب لهستان و آمریکا بستگی دارد. اگر آمریکا بتواند با نتیجه 3 بر صفر یا 3 بر 1 لهستان را شکست دهد والیبال ایران همچنان به صعود امیدوار خواهد بود و بازی آخر ایران و روسیه با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.

ست اول 25 بر 21 ایران

این ست با سرویس بازیکنان ایران آغاز شد ولی امتیاز اول را بازیکنان روسیه کسب کردند. دو تیم تا امتیاز سه پایاپای پیش می رفتند اما دفاع موسوی و اسپک های خوب محمودی و عبادی پور باعث شد تا ایران 5 بر 3 از روسیه پیش بیفتد. بازیکنان ایران دو امتیاز برتری را حفظ کردند و 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند.

بازیکنان ایران با دریافت های خوب و پاس های عالی معروف در اسپک با قدرت عمل می کردند و توانستند فاصله امتیازی را بیشتر کنند و نتیجه 14 بر 11 به نفع ایران باشد. ملی پوشان ایران با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

بازیکنان روسیه پس از استراحت فنی دوم توانستند سه امتیاز پیاپی کسب کنند و فاصله را به یک امتیاز کاهش دهند و نتیجه 17 بر 16 به نفع ایران شود. پس از آن 'کواچ' درخواست وقت استراحت کرد و همین امر باعث شد تا بازیکنان ایران بازی مقتدرانه خود را ادامه دهند و با نتیجه 19 بر 16 از روسیه پیش بیفتند. ملی پوشان ایران با حفظ فاصله امتیازی توانستند با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شوند.

ست دوم 25 بر 21 ایران

دو تیم دو بر دو برابر پیش می رفتند که سرویس غلامی پس از برخورد به لبه تور در زمین روسیه قرار گرفت و امتیاز سه را برای ایران کسب کرد. پس از آن میرزاجانپور با اسپک های خوبش چندین امتیاز پیاپی کسب کرد تا ایران 6 بر 2 از روسیه پیش بیفتد. ملی پوشان ایران با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول رفتند.

پس از استراحت فنی اول بازیکنان ایران همچنان برتر از روس ها بازی را ادامه می دادند و با نتیجه 10 بر 7 از روسیه جلو بودند. بازیکنان روسیه در ادامه با دریافت های خوب توانستند فاصله امتیازی را کاهش دهند تا نتیجه 12 بر 11 به نفع ایران در جریان باشد. روس ها در دریافت و اسپک بهتر از ایران کار می کردند ولی در مقابل بازیکنان ایران در ضربات نهایی بی دقت بودند و همین امر باعث شده بود تا فاصله یک امتیازی حفظ شود و ایران 15 بر 14 جلو باشد. بازیکنان ایران در نهایت با اسپک خوب عبادی پور توانستند 16 بر 14 به استراحت فنی دوم بروند.

ملی پوشان ایران پس از استراحت فنی دوم سعی داشتند با دقت بیشتر در سرویس و اسپک فاصله امتیازی را بیشتر کنند که در این امر موفق عمل کردند و 20 بر 16 از روسیه پیش افتادند. روس ها توانستند دو امتیاز پیاپی کسب کنند و نتیجه را 20 بر 18 کنند اما دفاع خوب محمودی امتیاز 21 را برای ایران ثبت کرد. تیم ملی والیبال ایران همانند ست اول توانست والیبال روسیه را 25 بر 21 شکست دهد تا در این ست هم پیروز میدان باشد.

ست سوم 25 بر 21 ایران

این ست را روس ها توانستند با اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و سرویس 4 بر 2 پیش بیفتند. جا خالی انداختن معروف و در ادامه دفاع خوب سه نفره ایران باعث شد تا همه چیز در امتیاز 4 برابر شود. دو تیم همچنان برابر پیش می رفتند که اشتباه بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا روسیه با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود.

روس ها همچنان با یک امتیاز برتری پیش بودند اما شهرام محمودی با اسپک های خوبش دو امتیاز برای ایران کسب کرد و ایران را 11 بر 10 پیش انداخت. شهرام محمودی همچنان برای ایران امتیازآوری می کرد و ایران 13 بر 11 از روسیه پیش بود. بازیکنان ایران با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

پس از استراحت فنی دوم بازیکنان ایران بازی برتر خود را ادامه دادند و 18 بر 14 از روسیه پیش بودند. ملی پوشان ایران همانند ست های قبلی نسبت به بازیکنان روسیه در دریافت، اسپک و دفاع روی تور برتر بودند و در این ست هم توانستند با حفظ فاصله امتیازی به وجود آمده با نتیجه 25 بر 21 روسیه را شکست دهند.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی