کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان جهان شد
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک عنوان پنجمی و کسب مقتدرانه عنوان قهرمانی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

در روز پایانی رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که در شهر سالوادور داباهیا برزیل جریان داشت، مجتبی گلیج آزادکار وزن ۸۴ کیلوگرم ایران دومین مدال طلا را برای ایران در این رقابت‌ها به ارمغان آورد و امین طاهری نیز در وزن ۱۲۰ کیلوگرم با شکست در دیدار نهایی به مدال نقره بسنده کرد.

مجتبی گلیج در دیدار پایانی وزن ۸۴کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان با نتیجه 12 بر 2 از سد 'زیانیس خِرمیانکوف' از بلاروس گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت تا تعداد طلاهای ایران به عدد 2 برسد.

گلیج در مبارزه اول با نتیجه 10 بر صفر 'ایرادلی متستوری' از گرجستان را شکست داد و در مبارزه بعدی نیز با نتیجه 11 بر یک از سد 'رسول گاجی ماگومدوف' از آذربایجان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. گلیج در این مرحله نیز با نتیجه 11 بر صفر مقابل 'شوتا شیرای' از ژاپن به پیروزی رسید و گام به دیدار ماقبل فینال گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه 13 بر 3 'آرسن موسی علی یف' از روسیه را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.

اما در وزن 120 کیلوگرم امین طاهری در دیدار فینال با نتیجه 14 بر 3 مغلوب 'سعید گامیدوف' از آذربایجان شد و به مدال نقره بسنده کرد. وی دور نخست با نتیجه 16 بر 6 مقابل 'تایکی یاماموتو' از ژاپن به برتری دست یافت. سپس با نتیجه 5 بر 2 از سد 'کریستوف راول' از روسیه گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. طاهری در این مرحله نیز با نتیجه 7 بر 2 'یونس دِدِه' از ترکیه را شکست داد و فینالیست شد.

همچنین محمد نامجو مطلق در وزن 55 کیلوگرم، با شکست در دیدار رده بندی پنجم شد و جمال عبادی نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم از گردونه مسابقات کنار رفته بود. پیش از این و در روز اول این رقابت ها چهار آزادکار دیگر ایران به روی تشک رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و سه نقره شدند که ایمان صادقی در 60 کیلوگرم به مدال طلا رسید و علیرضا گودرزی در 50، رضا مظفری در 74 و سیدایمان حسینی در 96 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

تیم ایران که پیش از برگزاری مسابقات رده بندی و فینال قهرمانی خود را مسجل کرده بود با پایان رقابت‌های چهار وزن دوم با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 62 امتیاز از عنوان قهرمانی سال گذشته که بعد از 19 سال بدست آمده بود دفاع کرد.

هدایت این تیم را محمد طلایی برعهده دارد که توانست برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران تیم جوانان را طی دو مرتبه پیاپی قهرمان جهان کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir