برنامه لیگ جهانی والیبال به دلیل تقارن با شب قدر تغییر کرد
برنامه میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال به دلیل تقارن با شب قدر تغییر کرد.

اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال از سه شنبه در مقر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در سوییس با حضور کشورهای شرکت کننده و مقامات و مسئولان مربوطه برگزار شد که در این اجلاس درباره نحوه برگزاری این مسابقات در سال آینده تصمیم گیری شد.

رییس فدراسیون والیبال درباره تصمیمات این اجلاس گفت: برنامه سال آینده لیگ جهانی بسیار متفاوت با امسال است و کمی هم پیچیده به نظر می رسد زیرا هر هفته تیم های گروه ها تغییر می کنند.

داورزنی افزود: یکی از تصمیمات مهم این بود که میزبانی های سطح یک تنها به هشت کشوری که امسال در این سطح از رقابت ها شرکت کردند، داده شود و به چهار تیم اضافه شده میزبانی ندادند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس میزبانی ایران در لیگ جهانی سال آینده به هفته دوم مسابقات یعنی از سوم تا پنجم تیرماه مربوط می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این تاریخ همزمان با ایام شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) بود با مسئولین فدراسیون جهانی برای تغییر این میزبانی وارد مذاکره شدیم. به آنان تاکید کردیم این ایام همزمان با تعطیلات مذهبی در ایران است و امکان میزبانی در تهران را نداریم که در نهایت موافقت کردند میزبانی ایران را به هفته سوم تغییر دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم دپارتمان لیگ جهانی میزبانی هفته دوم به ایتالیا داده شد و ایران در هفته سوم از 10 تا 12 تیرماه میزبان لیگ جهانی است.

داورزنی درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی سال آینده گفت: بر اساس فرمول، مسابقات تیم ایران در هفته نخست با تیم های برزیل، آمریکا و آرژانتین همگروه است و در برزیل به مصاف این تیم ها می رود.

وی گفت: ملی پوشان کشورمان در هفته دوم با تیم های صربستان، بلغارستان و برزیل همگروه هستند که در صربستان به مصاف آنان می‌رود یعنی در دو هفته با برزیل مسابقه خواهیم داشت. همچنین وقتی میزبان هستیم در تهران با تیم‌های ایتالیا، صربستان و آرژانتین همگروه هستیم و این بدان معنی است که با آرژانتین نیز هم در برزیل و هم در تهران مسابقه خواهیم داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir