همیلتون قهرمان فرمول یک بلژیک شد
لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات فرمول یک بلژیک شد.

در پایان یازدهمین مرحله مسابقات فرمول یک جهان که در پیست اسپافرانکورشام در شهر استاولو بلژیک برگزار شد، لوئیس همیلتون(Lewis Hamilton) راننده تیم مرسدس به مقام قهرمانی رسید.

در این مسابقات لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس با ثبت زمان یک ساعت و 23 دقیقه و 40 ثانیه و 387 هزارم ثانیه موفق شد مسیر 308 کیلومتری پیست را طی 44 دور طی کند و به ششمین قهرمانی خود در این فصل برسد.

نیکو رزبرگ(Nico Rosberg) آلمانی دیگر راننده تیم مرسدس نیز با 2 ثانیه و 58 هزارم ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت و 'رومن گروسژان' راننده فرانسوی تیم لوتوس با 37 ثانیه و 988 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول در جایگاه سوم ایستاد.

در این مسابقه سباستین فتل(Sebastian Vettel) راننده آلمانی تیم فراری با کسب یک نتیجه ناامید کننده نتوانست رقابت خود را به پایان برساند و در جایگاه دوازدهم ایستاد. در رده‌بندی کلی مسابقات این فصل، لوئیس همیلتون(مرسدس)، نیکو رزبرگ(مرسدس) و سباستین فتل(فراری) در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

همچنین در رده‌بندی تیمی، مرسدس آلمان، فراری ایتالیا و ویلیامز انگلیس به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند. مرحله بعدی مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان، در ایتالیا برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir