گاف مسئولان کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی کشتی فرنگی قهرمانی جهان
قهرمان المپیک لندن از اشتباهی که کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی مسابقات جهانی کشتی انجام داد هم نتوانست استفاده کند تا حذف او به یکی از اتفاقات مهم رقابتهای لاس وگاس تبدیل شود.

در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان حمید سوریان یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا بود، اما با دو پیروزی و دو شکست از دور مسابقات کنار رفت.

یکی از مهم‌تر‌ین اتفاقاتی که در کشتی‌های سوریان رخ داد، دیسکالیفه شدن این کشتی‌گیر در ر‌قا‌بت با 'روشن بایراموف' از آذربایجان به دلیل ضربه زدن با سر بود که البته برخی کارشناسان این تصمیم داوران را سخت‌گیرانه می‌دانند و معتقدند حق سوریان پایمال شده است.

در حالی که طبق قوانین زمانی که کشتی‌گیر دیسکالیفه می‌شود باید از جدول ر‌قا‌بت ها کنار گذاشته شود، اما کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی مسابقات با اشتباهی که انجام داد سوریان را در جدول شانس مجدد نگه داشت. از آنجا که روشن بایراموف توانست به فینال برسد، سوریان با این گاف کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی فرصت این را پیدا کرد که در گروه بازنده‌ها برای کسب سهمیه المپیک و مدال برنز تلاش کند.

قهرمان المپیک اما از این فرصت نتوانست استفاده کند و با نتیجه‌ شش بر پنج مقابل نماینده کره شمالی شکست خورد تا به مدال و سهمیه المپیک نرسد. ایران در اوزانی که سهمیه نگرفته حالا باید به مسابقات گزینشی المپیک برود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir