مدال برنز محمدی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان
سید احمد محمدی با پیروزی مقابل قهرمان المپیک لندن در دیدار رده بندی، مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

سید احمد محمدی آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری است برای کسب مدال برنز در دیداری حساس رو در روی 'طغرل عسگر اف' از آذربایجان و دارنده مدال طلای المپیک لندن رفت و در پایان موفق شد حریف نامدار خود را مقتدرانه و با نتیجه 15 بر 5 از پیش رو بردارد و گردن آویز برنز را از آن خود کند.

محمدی در رقابت‌های جام جهانی موفق به شکست این کشتی‌گیر شده بود. سید احمد محمدی که پیش از این با صعود به مرحله نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دور نخست 'داوید هابات' از اسلوونی را با نتیجه 12 بر صفر شکست داد، سپس در مرحله یک شانزدهم 'فرانکلین مارن کاتسیلو' قهرمان پان آمریکن از کوبا را 6 بر صفر برد. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز 'برنت هارولد متکالف' از آمریکا را در دیداری نزدیک 6 بر 5 از پیش رو برداشت و سپس در دیدار یک چهارم نهایی، 'گئورگی بوکور' از رومانی را 6 بر یک شکست داد.

محمدی سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل 'فرانک چامیزو مارکز' کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده مدال برنز جهان به روی تشک مبارزه رفت و در حالی که 2 بر صفر از حریف پیش بود ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند.

'طغرل عسگر اف' نیز در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 5 مغلوب 'فرانک چامیزو' کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا شد تا او نیز از رسیدن به مراحل بالاتر بازبماند. دیگر دیدار رده بندی این وزن نیز میان 'سوسلان رامونوف' روس قهرمان سال گذشته جهان و 'مانداختاران گانزوریج' از مغولستان برگزار شد که در پایان 'رامونوف' روس به برتری 6 بر یک دست یافت و مدال برنز را از آن خود کرد.

دیدار نهایی این وزن میان 'فرانک چامیزو مارکز' کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و 'اختیار نوروز اف' از ازبکستان برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir