پنجمی طحان در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان
عباس طحان با شکست مقابل حریف اوکراینی در دیدار رده‌بندی، عنوان پنجمی رقابت‌های قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری است، عباس طحان آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران در دیدار ره‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف 'پاولو اولینیک' از اوکراین رفت و در پایان مقابل حریف خود با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به پنجمی جهان بسنده کرد.

عباس طحان که برای نخستین بار بود در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان حضور پیدا کرده بود، توانست با کسب عنوان پنجمی جهان، سهمیه المپیک را بگیرد، پیش از این در دور نخست مقابل 'ژوزف ژالوویار' از اسلواکی 4 بر صفر پیروز شد و در مبارزه بعد نیز 'ژویی ژانگ' از چین را 11 بر صفر برد.

او سپس در مرحله یک هشتم نهایی، ابراهیم بلوک باشی کشتی‌گیر باتجربه ترکیه‌ای را در یک کشتی یک طرفه 12 بر 2 شکست داد و در ادامه نیز در یک کشتی حساس و نفسگیر مقابل 'ماگومد موسی‌یف' از قرقیزستان به پیروزی 4 بر 4 دست یافت و راهی نیمه نهایی شد و سهمیه المپیک 2016 را بدست آورد.

طحان اما در مرحله ما قبل فینال مقابل 'کیل فردریک اسنایدر' از آمریکا، قهرمان جوانان جهان در سال 2013 و دارنده مدال طلای رقابت‌های پان آمریکن در سال 2015، با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد تا او نیز همانند کریمی از رسیدن به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان بازبماند.

پیش از این و در روز دوم این رقابت ها علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید و بهنام احسان پور نیز در وزن 61 کیلوگرم که وزنی غیر المپیکی است با باخت مقابل حریف اوکراینی در همان مبارزه نخست از دور رقابت‌ها کنار رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir