پیروزی هندبال ایران برابر ژاپن در انتخابی المپیک
تیم ملی هندبال ایران در یک بازی پایاپای و نفس‌گیر ژاپن را مغلوب کرد.

تیم ملی هندبال ایران در سومین گام خود از رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 31 بر 27 به برتری رسید تا به سومین برد متوالی خود در این رقابت ها برسد.

طبق پیش‌بینی‌ها ژاپن یک بازی تماما سرعتی را به نمایش گذاشت و از عدم هماهنگی بین بازیکنان ایران نهایت بهره را برد. ژاپن که با سیستم باز سه دفاعه کار می‌کرد با بهره بردن از ضد حمله‌هایش توانست از همان ابتدا نبض بازی را در دست بگیرد. در مقابل، ملی‌پوشان ایران با دوندگی سجاد استکی، دانیل کومایش و بویژه پویا نوروزی سعی داشتند تا اختلاف امتیاز بیشتر شود. 'اسماعیلاگیچ' با گرفتن وقت استراحت سعی می‌کرد تا تیمش را به بازی برگرداند. ایران تلاش زیادی کرد تا در نیمه نخست به بازی برگردد.

میلاد مسائلی از گوشه راست با دوندگی زیاد و شوت‌های تماشایی‌اش اجازه نمی‌داد ژاپنی‌ها اختلاف امتیاز را زیاد کنند. در نهایت ایران با نتیجه 14 بر 15 در نیمه نخست شکست خورد تا کار به نیمه مربیان بکشد. اگرچه سکوهای سالن هندبال قطر تقریبا خالی از تماشاگر بود اما گرمای بازی نزدیک دو تیم ایران و ژاپن، کاملا حس می‌شد. بازیکنان ایران در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. دوندگی‌های الله کرم استکی و بازی‌سازی‌های خوب او موجب شد تا سرانجام در 10 دقیقه نخست نیمه دوم ایران کار را به تساوی بکشاند. علیرضا موسوی لژیونر ایران در اروپا مثل یک سد محکم مقابل برنامه‌های تهاجمی ژاپن ایستادگی می‌کرد.

پویا نوروزی بدون تردید یکی از ستاره‌های ایران در این بازی بود که به خوبی از پشت خط توپ‌ها را درون دروازه ژاپن می‌نشاند اما بدون شک تک ستاره این بازی سعید برخورداری دروازه‌بان تیم ایران بود. او که انگیزه زیادی برای نمایش توانایی‌هایش داشت بارها توپ‌های تک به تک را جانانه مهار کرد و لااقل 4 گل مسلم را از ژاپن گرفت.

بازی غیورانه سعید برخورداری موجب شد تا سایر ملی‌پوشان هم روحیه مضاعفی بگیرند. تیم ملی ایران در اواسط نیمه دوم سرانجام به برتری قاطعانه مقابل حریف دست یافت و سه امتیاز اختلاف ایجاد کرد. حاشیه امنیتی که با بازیسازی خوب گوش راست ایران و گل‌های تماشایی سجاد استکی به کابوس ژاپن تبدیل شد.

تیم ملی هندبال ایران در نهایت با نتیجه 31 بر 27 ژاپن را شکست داد و به سومین برد متوالی خود در این مسابقه‌ها دست یافت. تیم ملی هندبال ایران پیش از این تیم‌های عمان و ازبکستان را مغلوب کرده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir