صعود هندبال ایران به فینال انتخابی المپیک
تیم ملی هندبال ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل بحرین به فینال رقابت‌های انتخابی المپیک راه یافت.

تیم ملی هندبال ایران در نیمه نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف بحرین رفت و با برتری 35 بر 30، ضمن راهیابی به فینال انتخابی المپیک، انتقام شکست در دیدار رده بندی بازی های آسیایی اینچئون را هم گرفت.

ملی‌پوشان ایران با ارائه یک بازی منسجم و هماهنگ تیمی نبض بازی را در دست گرفتند. بازیسازی خوب علیرضا موسوی و الله‌کرم استکی در کنار حملات تماشایی پویا نوروزی و سجاد استکی موجب شد تا ایران شروع بهتری نسبت به حریف داشته باشد. اگرچه بحرین تلاش زیادی کرد تا به بازی برگردد و در نیمه نخست بارها کار را به تساوی کشاند اما در نهایت ملی‌پوشان ایران با نتیجه 16 بر 12 نیمه نخست را به سود خود تمام کردند.

اما در نیمه دوم عرفان اسماعیلاگیچ سعی کرد سیستم هجومی‌تری را به کار بگیرد. میلاد مسائلی از گوشه راست کاملا فعال بود. سعید حیدری راد دروازه‌بان شایسته ایران نیز با نمایش تماشایی بارها دروازه ایران را نجات داد. ایران یک نمایش منسجم و هماهنگ را ارائه می‌کرد و حدود 50 تماشاگر ایرانی حاضر در سالن یکصدا تیم ملی را تشویق می‌کردند.

'بروت ماچک' سرمربی تیم ملی هندبال بحرین که قبلا هدایت ایران را برعهده داشت به خوبی بازیکنان ایران را می‌شناخت و سعی می‌کرد تا در دقایق پایانی با توپ‌دزدی و تمرکز روی ضد حملات روند کار را تغییر دهد اما بازیکنان ایران در نهایت مسلط بر جریان بازی این مسابقه را با نتیجه 35 بر 30 به سود خود تمام کردند.

تیم ملی هندبال ایران با پیروزی در این بازی، فینالیست شد. حالا بازیکنان ایران باید منتظر نتیجه دیدار قطر و کره جنوبی باشند. برنده این دیدار دیگر تیم فینالیست این رقابت‌ها خواهد بود. قهرمان رقابت‌های انتخابی المپیک سهمیه حضور مستقیم در المپیک 2016 قطر را کسب می‌کند. تیم ملی هندبال ایران تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir