هندبال ایران مسابقات جهانی فرانسه را از دست داد
در آخرین تصمیم از سوی فدراسیون جهانی هندبال سهمیه پنجم قاره آسیا برای حضور در تورنمنت گزینشی برداشته شد و تنها چهار تیم از آسیا به ر‌قا‌بت‌های جهانی فرانسه راه پیدا می‌کنند.

سایت مسابقات جهانی 2017 هندبال نحوه اعطای سهمیه به تیم های مسابقات جهانی 2017 فرانسه را تغییر داد و در بیانیه جدیدش اعلام کرد: پس از ر‌قا‌بت‌های قاره‌ای در اروپا، آفریقا و آسیا سه تیم برتر این قاره‌ها جواز حضور در ر‌قا‌بت‌های جهانی را گرفتند که باید فرانسه و قطر را به عنوان قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل به این 9 تیم ا‌ضافه‌ کرد‌ تا حضور یازده تیم در ر‌قا‌بت‌های جهانی قطعی شود.

طبق اعلام جدید سایت مسابقات جهانی علاوه بر یازده تیم صعود کرده سه تیم برتر پان آمریکن نیز به همراه 9 تیم برتر مسابقات پلی‌آف اروپا به ر‌قا‌بت‌های جهانی راه پیدا می‌کنند و تنها یک سهمیه دیگر باقی می ماند که احتمالا از طریق وایلد کارت به نماینده قاره اقیانوسیه داده خواهد شد.

این سایت اعلام کرده است: نماینده قاره اقیانوسیه (استرالیا) با نماینده منطقه پان آمریکن مسابقه می‌دهد که اگر استرالیا برنده شود جواز حضور در مسابقات جهانی را می‌گیرد و اگر ببازد فدراسیون جهانی هندبال می‌تواند یک سهمیه وایلد کارت به این کشور اختصاص دهد.

این بدان معنا است که ایران شانسی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه از طریق تورنمنت گزینشی را ندارد. البته شانس ایران برای گرفتن سهمیه وایلد کارت هم بسیار کم است چرا که احتمالا به نماینده قاره اقیانوسیه داده خواهد شد. در واقع با حذف قوانین قبلی و سهمیه ندادن به تیم پنجم آسیا تقریبا باید ایران را خارج از مسابقات جهانی 2017 قلمداد کرد.

** تیم‌هایی که تاکنون سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2017 فرانسه را گرفته‌اند به ترتیب زیر است:

1. فرانسه، 2. قطر، 3. بحرین، 4. ژاپن، 5. عربستان سعودی، 6. تونس، 7. آلمان، 8. مصر، 9. اسپانیا، 10. آنگولا، 11. کرواسی.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir