شکست عنوان‌داران المپیک و جهان در گزینشی المپیک
رقابت‌های گزینشی کشتی فرنگی برای کسب سهمیه المپیک 2016 در ترکیه با شکست عنوان داران جهان و المپیک همراه بود.

رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک از صبح امروز(جمعه) در استانبول ترکیه آغاز شده که تا این لحظه نتایج غیرقابل انتظاری در مسابقات وزن 59 کیلوگرم که حمید سوریان نماینده ایران نیز در آن حضور دارد رقم خورده است.

عجیب ترین نتیجه این رقابت‌ها شکست 'رومن آمویان' کشتی‌گیر کهنه کار ارمنستانی که برنز المپیک لندن، 2 مدال طلای اروپا، نایب قهرمانی جهان، 2 مدال برنز جهان و 4 نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد مقابل 'رحمان بیلچی' ترک و نایب قهرمان جوانان جهان و پنجم اروپا با نتیجه 4 بر 4 بود. شکستی که باعث شد آمویان پرافتخار وداع تلخی با المپیک ریو داشته باشد.

از دیگر نتایج غیرقابل انتظار همچنین می‌توان به شکست 5 بر 2 'ایوو آنگلوف' قهرمان سال 2013 جهان از بلغارستان مقابل 'فرونزه هاروتونیان' کشتی‌گیر نه چندان مطرح سوئد اشاره کرد. آنگلوف در مسابقات گزینشی مغولستان مقابل سوریان به برتری 9 بر 4 رسیده بود.

'پیتر مودوس' مجارستانی و دارنده مدال برنز المپیک لندن و برنز 2013 جهان نیز با شکست سنگین 8 بر صفر مقابل 'تیلکه' از آمریکا و دارنده مدال برنز جوانان جهان از رسیدن به المپیک ریو بازماند. 'ریواز لاشخی' گرجستانی و نایب قهرمان المپیک لندن نیز 8 بر صفر حریف خود از هند را از پیش رو برداشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir