جدال والیبال ایران و صربستان در لیگ‌جهانی 2016
تیم ملی والییال ایران در آخرین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی به مصاف صربستان می‌رود.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی 2016 به مصاف صربستان تیم بدون شکست و 15 امتیازی این رقابت‌ها می‌رود. تیمی که هر 5 بازی خود را با کسب امتیاز کامل به پایان رسانده است.

صربستان که در المپیک غایب است در لیگ جهانی خود را در حد و اندازه‌های یک مدعی نشان داده و با مربیگری نیکولا گربیک(Nikola Grbić) تلاش می‌کنند عدم صعود به المپیک را با قهرمانی در لیگ جهانی جبران کنند.

ملی پوشان ایران در دو بازی گذشته خود یک پیروزی و یک شکست 3 بر یک را برابر بلغارستان و برزیل به دست آورده‌اند و با احتساب سه بازی هفته اول با 5 امتیاز در رده نهم قرار دارند.

'سرکو لزیناک' یکی از موثرترین بازیکنان صربستان در لیگ جهانی 2016 بوده است که در بیشتر بازی‌های این تیم به عنوان امتیازآورترین بازیکن انتخاب شده است. 'آتناسوویچ' دیگر بازیکن تاثیرگذار صرب‌هاست که از عوامل اصلی پیروزی این تیم برابر برزیل بود. کوواسویچ(Nikola Kovačević) نیز دیگر ملی پوش موثر این تیم است.

تیم های ملی ایران و صربستان در رقابت‌های لیگ جهانی دو بار و در سال 2013 با یکدیگر رو به رو شدند که سهم هر تیم یک پیروزی 3 بر 2 است. بازی این دو تیم شنبه 5 تیر و از ساعت 21:30 دقیقه در سالن 'آلکساندر نیکولیچ' بلگراد صربستان برگزار می‌شود. حضور تماشاگران صربستانی می‌تواند کار را برای شاگردان لوزانو(Raúl Lozano) سخت کند. بازی‌های گروه F‌ به میزبانی صربستان برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران در آخرین هفته لیگ جهانی والیبال که از 10 تیر آغاز می‌شود با تیم های آرژانتین، ایتالیا و بلغارستان همگروه است.

نتایج دیدارهای قبلی ایران و صربستان:

جام جهانی 2011؛ ایران 3 – صربستان 2

انتخابی المپیک 2012؛ ایران صفر – صربستان 3

لیگ جهانی 2013؛ ایران 3 – صربستان 2

لیگ جهانی 2013؛ ایران 2 – صربستان 3

قهرمانی جهان 2014؛ ایران 3 – صربستان 1


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir