نتیجه دیدار والیبال ایران و آرژانتین در لیگ جهانی 2016
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 در سالن آزادی تهران به مصاف آرژانتین رفت که این دیدار با برتری شاگردان لوزانو به پایان رسید.

نتیجه دیدار والیبال ایران و آرژانتین:

به گزارش سیمرغ، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ جهانی 2016 به مصاف آرژانتین رفت. هر دو تیم شانسی برای صعود به دور دوم نداشتند و تلاش می کردند که آخرین بازی خود در این دوره از رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارند.

در نهایت تقابل شاگردان لوزانو و ولاسکو با برتری سه بر دو شاگردان لوزانو به پایان رسید تا ایران دو بار در لیگ جهانی توانسته باشد آرژانتین ولاسکو را شکست دهد.

ست اول 25 بر 23 ایران

ملی پوشان ایران از همان ابتدا با دفاع های خوب سه امتیاز پیاپی کسب کردند و سه بر صفر جلو افتادند. لوزانو(Raúl Lozano) که ترکیب متفاوتی را در این دیدار به میدان فرستاده بود موفق بود و با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند.

اشتباه بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا آرژانتین در امتیاز 12 بازی را برابر کند. دو تیم تا امتیاز 15 برابر پیش رفتند تا اینکه تیم ملی ایران به امتیاز 16 رسید و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفت.

دو تیم پی در پی امتیاز کسب می کردند و در امتیازات برابر پیش می رفتند تا اینکه ایران 24 بر 23 از آرژانتین جلو افتاد تا ولاسکو(Julio Velasco) درخواست وقت استراحت کرد. پس از وقت استراحت میرازاجانپور با یک سرویس خوب دریافت آرژانتین را با مشکل مواجه کرد و در برگشت همین توپ برای ایران تبدیل به امتیاز شد تا ایران 25 بر 23 پیروز این ست شود.

ست دوم 25 بر 22 آرژانتین

بی دقتی بازیکنان آرژانتین در اسپک باعث شد تا توپ های آن ها به بیرون برود و ایران از همان ابتدا با اختلاف امتیازی 3 و با نتیجه 4 بر 1 جلو بیفتد. آرژانتینی ها با اسپک های قدرتی و دریافت خوب در امتیاز 7 بازی را مساوی کردند. در نهایت این ایران بود که به امتیاز 8 رسید و با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

دو تیم همچنان پشت سرهم امتیاز کسب می کردند اما میرازاجانپور سه امتیاز برای ایران کسب کرد تا تماشاگران را به وجد بیاورد. بازیکنان ایران با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفتند.

دو تیم تا امتیاز 21 برابر پیش رفتند اما در ادامه بازیکنان آرژانتین از دریافت بهم ریخته بازیکنان ایران نهایت استفاده را بردند و فاصله امتیازی را افزایش دادند و با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شدند.

ست سوم 25 بر 21 آرژانتین

ملی پوشان ایران از همان ابتدا بازی را طوفانی آغاز کردند و با دفاع های خوب عبادی پور و موسوی فاصله امتیازی را افزایش دادند و با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول رفتند.

آرژانتینی ها با بازی خوب در روی تور فاصله را کاهش دادند تا نتیجه 11 بر 10 شود و لوزانو درخواست وقت استراحت کند. درگیری لفظی بازیکنان دو تیم در بین این امتیازات باعث شد تا ولاسکو به بازیکنانش تذکر دهد که با بازیکنان ایران درگیر نشوند.

ملی پوشان ایران پس از وقت استراحت به خودشان آمدند و با جای خالی انداختن و دریافت های خوب باز هم اختلاف امتیازی را افزایش دادند و با برتری 16 بر 12 به استراحت فنی دوم رفتند.

آرژانتینی ها تلاش زیادی می کردند تا فاصله را کاهش دهند و بازی را برابر کنند و بالاخره با دریافت خوب و اسپک های هدف دار به هدفشان رسیدند و در امتیاز 20 نتیجه را مساوی کردند و در ادامه با یک جای خالی به امتیاز 21 رسیدند تا لوزانو درخواست وقت استراحت کند.

بازیکنان آرژانتین در ادامه دو اختلاف امتیاز ایجاد کردند و 23 بر 21 جلو افتادند تا در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرند. در ادامه اسپک عبادی پور به بیرون رفت و دفاع روی تور بازیکنان آرژانتین دو امتیاز برای آن ها در پی داشت تا آرژانتین 25 بر 21 در این ست پیروز شود.

ست چهارم 25 بر 22 ایران

دو تیم تا امتیاز 5 برابر پیش رفتند تا اینکه ملی پوشان ایران با اسپک حمزه زرینی و دفاع خوب میرزاجانپور دو امتیاز پیاپی کسب کردند تا نتیجه 7 بر 5 شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. پس از وقت استراحت زرینی امتیاز 8 را برای ایران کسب کرد تا با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول بروند.

موسوی با اسپک و سرویس خوب دو امتیاز پیاپی کسب کرد تا ایران 13 بر 11 جلو بیفتد. ملی پوشان ایران با دریافت های خوب و اسپک های قدرتی فاصله امتیازی را افزایش دادند و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

دریافت بهم ریخته ایران باعث شد تا مهاجمان به خوبی تغذیه نشوند و آرژانتینی ها از این موقعیت به خوبی استفاده کنند و در امتیاز 16 بازی را برابر کنند. بازیکنان ایران با بازی خوب و زیبا در دریافت و اسپک توانستند نتیجه را به نفع خودشان کنند و با نتیجه 25 بر 22 پیروز این ست شوند.

ست پنجم 16 بر 14 ایران

اشتباه بازیکنان آرژانتین در دریافت باعث شد تا ایران 4 بر 2 جلو بیفتد. این بار اشتباه آرژانتینی ها در اسپک باعث شد تا ایران 6 بر 3 جلو باشد. در اتفاقی جالب ضربات بازیکنان آرژانتین به بیرون می رفت و در زمین ایران قرار نمی گرفت تا ایران با نتیجه 8 بر 5 پیش باشد و زمین ها عوض شود.

ملی پوشان ایران با بازی سرعتی و اسپک های قدرتی کار را برای دفاع و دریافت کننده های آرژانتین سخت کردند تا نتیجه 14 بر 11 شود. اما آرژانتینی ها به بازی برگشتند و با اسپک و دفاع های خوب بازی را 14 بر 14 برابر کردند. بازیکنان ایران با اسپک های خوب دو امتیاز پیاپی کسب کردند و با نتیجه 16 بر 14 پیروز این ست و دیدار شدند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی