صربستان قهرمان لیگ جهانی والیبال 2016 شد
تیم ملی والیبال صربستان قهرمان لیگ جهانی 2016 شد.

تیم های ملی والیبال صربستان و برزیل که با برتری برابر ایتالیا و فرانسه به دیدار نهایی رقابت های لیگ جهانی والیبال رسیدند از ساعت 23 یکشنبه در سالن شهر کراکوف لهستان به مصاف هم رفتند که در نهایت صرب ها با پیروزی در این دیدار قهرمانی لیگ جهانی 2016 را به دست آوردند.

تیم ملی صربستان که بعد از، از دست دادن کسب سهمیه المپیک تمام تمرکز خود را روی رقابت های لیگ جهانی گذاشته بود در ست اول باز هم با تکیه بر سرویس های خوب بازیکنان خود موفق شد با نتیجه 25 بر 22 برزیل را شکست دهد.

در ست دوم هم تلاش برزیلی ها فایده نداشت و تیم صربستان با توپ گیری های داخل زمین خود با نتیجه مشابه ست اول 25-22 برابر برزیل پیش افتاد تا در مجموع دو ست را به نفع خود رقم زده باشد.

در ست سوم نیز صرب ها بازی برتر خود را ادامه دادند و با نتیجه 25 بر21 برزیل را شکست دادند. والاس دسوزای(Wallace de Souza) برزیلی در این بازی 18 امتیاز و ایوویچ(Marko Ivović) صرب نیز 16 امتیاز کسب کردند.

در نهایت این بازی با برتری 3 بر صفر شاگردان گربیچ(Nikola Grbić) در صربستان همراه شد تا این تیم بعد از نایب قهرمانی در دوره قبل این رقابت ها برای نخستین بار عنوان نخست و مدال طلای لیگ جهانی والیبال را به دست بیاورد. بنابراین قهرمان لیگ جهانی والیبال در سال 2016 در المپیک غایب است.

برزیلی ها نیز که در رقابت های لیگ جهانی به دنبال کسب آمادگی برای حضور در المپیک و قهرمانی در خانه بودند ششمین نایب قهرمانی خود را در این رقابت ها به دست آوردند و از کسب دهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ بازماندند.

تیم ملی والیبال فرانسه نیز با برتری برابر ایتالیا در این رقابت ها سوم شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir