آذربایجان قهرمان تکواندوی المپیک 2016 شد
در آخرین روز رقابت های تکواندوی المپیک 2016 نمایندگان کشورهای آذربایجان و چین به نشان طلا رسیدند.

در روز پایانی رقابت های تکواندوی المپیک ریو مسابقات اوزان ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷+ کیلوگرم زنان برگزار شد و طلایی های روز آخر مشخص شدند. در رقابت های سنگین وزن مردان رادیک عیسی اف(Radik Isaev) از جمهوری آذربایجان با شکست عبدالرزاق آلفاگا(Issoufou Alfaga Abdoulrazak) توانست مدال طلا را از آن خود کند.

تیم ملی تکواندوی زنان و مردان آذربایجان با هدایت رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی ایران در رقابت های المپیک حضور پیدا کرد و به یک طلا و یک برنز در بخش مردان و یک برنز دیگر در بخش زنان رسید. این بهترین نتیجه تیم تکواندوی آذربایجان در تاریخ المپیک بود. میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی آذربایجان در این رقابت ها مدال برنز این کشور را در بخش مردان به دست آورد.

در وزن آخر مردان مدال برنز به نمایندگان آمریکا و کره جنوبی رسید. در مهمترین دیدار رده بندی دمیتری شوکین(Dmitriy Shokin) نفر نخست رنکینگ مقابل دانگمین چا(Cha Dong-min) نتیجه را واگذار کرد تا مدال برنز به نماینده کره‌ برسد. در آن طرف جدول نیز مایکون(Maicon de Andrade Siqueira) از برزیل با شکست ماهاما چو(Mahama Cho) از بریتانیا به مدال برنز دست یافت.

در بخش سنگین وزن زنان نیز شیانگ ژن(Zheng Shuyin) از چین برابر ماریا اسپینوزا(María Espinoza) به برتری پنج بر یک رسید و مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داد. مدال برنز وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان نیز به نمایندگان آمریکا و بریتانیا رسید.

 ایران با حضور سه تکواندوکار در بخش مردان در کسب مدال ناکام بود. اما در بخش زنان کیمیا علیزاده به مدال برنز رسید و اولین مدال بانوان ایران را در تاریخ المپیک را به نام خود ثبت کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir