نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم المپیک 2016
پانزدهمین روز المپیک 2016 ریو با کسب اولین مدال نقره ایران در این المپیک به پایان رسید.

کاروان ایران در پانزدهمین روز المپیک ۲۰۱۶ ریو سه نماینده داشت که در پایان این روز موفق شد یک مدال نقره را به دست بیاورد. کمیل قاسمی در دیدار نخست خود با نتیجه ۵ بر ۲ برابر حریف کانادایی به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز ۷ بر صفر کمال گودا(Diaaeldin Kamal Gouda Abdelmottaleb) از مصر را شکست داد.

او در دور سوم پتریاشویلی(Geno Petriashvili) از گرجستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز در یک کشتی سریع در ۳۳ ثانیه دلاگنف(Tervel Dlagnev) آمریکایی را ۱۰ بر صفر شکست داد. قاسمی در فینال المپیک برابر طاها آکگول(Taha Akgül) ترکیه ای ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

علیرضا کریمی نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در دو کشتی نخست خود برابر حریفانی از تونس و بلغارستان به برتری رسید. او در یک چهارم نهایی برابر کاکس(J'den Cox) آمریکایی ۵ بر یک شکست خورد تا با شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، از رسیدن به شانس مجدد و مدال برنز بازبماند.

سجاد مردانی آخرین نماینده تکواندو ایران نیز در دور نخست وزن 80 + کیلوگرم برابر حریفی از تونگا ۱۶ بر یک به برتری رسید ولی در دور دوم در راند طلایی بازی را به حریف بریتانیایی واگذار کرد.

حریف بریتانیایی او نیز موفق نشد به فینال برسد تا مردانی هم به مانند دو مرد دیگر تکواندوکار ایران در المپیک حذف شود و تکواندوی مردان بدون مدال باشد و بدترین نتیجه تاریخ خود را گرفته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir